לאחר שבוטל ביום ירושלים, מצעד הדגלים בעיר הבירה חוזר ב-10 ביוני, בהחלטה שעוררה את זעמו של החמאס, שמצדו איים בהפגנת נגד באל-אקצא. בעקבות כך, מספר פוליטיקאים הביעו היום (שבת) את התנגדותם הנחרצת למצעד, ואף פנו לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כדי שיפעלו למען ביטולה.

"פרובוקציה?! מצעד הדגלים המתוכנן נראה כנסיון מגושם להצית שוב אלימות בעיתוי רגיש", צייץ אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף את הציטוט שיוחס ליעקב שבתאי בחדשות 12, אשר הפיל את האחריות להמהומות בין יהודים לערבים על איתמר בן גביר.

"ממש כפי שתיאר המפכל את הסבב האחרון. שתי ההזמנות, במסלולים שונים, מצביעות נסיבתית על האפשרות הזאת. על יושבי בלפור ואוחנה אין לסמוך בעת הזאת. גנץ, שבתאי וארגמן - בידיכם, וחלילה על ראשכם", כתב.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה ל"פגוש את העיתונות": "יש מה שנראה שוב כמו ניסיון להבעיר את השטח, רק הרגע נרגעה כל הדרמה שראינו בגלל פרובוקציות בירושלים, זה חוסר אחריות משווע לאפשר את זה שוב".

"הרשימה המשותפת פנתה לשר אוחנה ולמפכל למנוע את קיום מצעד השינאה הקרוי מצעד הדגלים. סכנת אלימות רבה", כתב יו"ר תע"ל וחבר הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, והוסיף את המכתב המדובר.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ האשים גם הוא בטוויטר את רה"מ ויו"ר הציונות הדתית באופן אישי: "אם נתניהו וסמוטריץ' יבעירו מחדש את ירושלים בשבוע הבא, לא יהיה עוד צל של ספק לגבי המניע והמטרה. נתניהו איבד את זה, ומתגלה כסכנה ממשית לבטחון אזרחי ישראל. עד כדי כך דחופה הקמת ממשלת השינוי. לא ניתן להם לשרוף את המדינה בדרך החוצה מבלפור".

חברו למפלגה, עיסאווי פריג', פנה גם הוא למפכ"ל המשטרה בדרישה לבטל את "מצעד הדגלים השני", כיוון ש"מדובר בפרובוקציה שנראית כמו ניסיון להצית מחדש את האלימות באזורנו, אולי מתוך רצון שהדבר יישרת אינטרסים פוליטיים כאלו או אחרים". 

כזכור, בשל הפרעות והירי הרקטי לעבר ירושלים והסביבה ותחילתו של מבצע "שומר החומות", לאחר איום חמאס וקיומו, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן פנה למארגנים בבקשה להפסיק את צעדת "ריקוד הדגלים" ולפזר את המשתתפים. בין מארגני המצעד מפלגת הציונות הדתית, אריאל, בני עקיבא, עזרא, תנועת הנוער התורני לאומי הראשונה בישראל, אם תרצו, גוש עציון ובנימין.