יו"ר רע"מ מנסור עבאס שוחח הערב (שבת) בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12 על ההתרחשויות האחרונות בזירה הפוליטית, ועל השיחות עם נתניהו שקדמו להודעתו של לפיד, לפיה עלה בידו להרכיב ממשלה.

כאשר נשאל האם ניהל משא ומתן עם נתניהו, והאם הוא הציע לו הקפאת חוק קמיניץ, השיב כי "אני לא אחשוף פרטים מתוכן משא ומתן. הפעם הראשונה שניהלנו מו"מ הייתה באפריל 2019, אז היה להם גוש ה-60, ובפעם השנייה עכשיו. בהתחלה הוא דיבר על להקים ממשלה, אז על לאפשר הקמת ממשלה בהימנעות, אחר כך על מניעת הממשלה. כולם יודעים שהתנהל משא ומתן".

בהמשך ציין כי "כידוע לכולם אנחנו העלינו סוגיות אזרחיות, מצוקות של החברה הערבית. חוק קמיניץ הוא תיקון לחוק תכנון ובנייה, יש שם איזון בין מניעת בנייה לא חוקית לבין מתן מענה למצוקת הדיור במגזר הערבי. ההקלה הראשונה במדיניות האכיפה הייתה בממשלה הזו, ממשלת נתניהו-גנץ. יש הסתה כאילו מכרו את הנגב לרע"מ. מי שהקים את כל היישובים בנגב זה הליכוד, מאז ממשלת בגין בשנת 1979".

כאשר נשאל האם נכונים דברי בנט שההסכם הקואליציוני עוסק רק בנושאים אזרחיים, הדגיש: "אנחנו החלטנו ללכת בבחירות האחרונות על סדר יום אזרחי. זאת הבחירה שלנו".

לבסוף ציין כי "טיבי מתלבט כרגע האם לתמוך בממשלה. אני מקווה שיקבל את ההחלטה הנכונה ויצטרף אלינו". בתגובה לכך, ממפלגתו נמסר: "מה שהתפרש מדבריו של יו"ר רע"מ בראיון עם רינה מצליח אינו מדויק. עבאס לא פנה לח"כ אחמד טיבי כדי לקבל את תמיכתו בממשלת השינוי, הוא רק ציין שתע"ל בשונה מחד"ש ובל"ד עדיין מתלבטת בנוגע לתמיכה בממשלה".

במפלגת תע"ל הגיבו גם כן: "לא נתמוך בממשלת בנט".