סיעת הליכוד תתכנס היום בשעה 14:00 לישיבה מיוחדת, נוכח ההתפתחויות הפוליטיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעדכן את חברי הליכוד על ההתפתחויות של השבוע הקרוב, וכן על צעדי גוש הימין על רקע המצב הפוליטי וממשלת השינוי המסתמנת.

בנימין נתניהו מגיב לחבירת בנט ללפיד. צילום: קונטקט

גורמים במפלגה אמרו בשיחה עם "מעריב" כי "הרוב בליכוד השלים עם העובדה כי רוב הסיכויים שאנחנו בדרך לאופוזיציה. ככל הנראה לא נותרו כלים מעשיים כדי לעצור את הקמת ממשלת בנט־לפיד. המתלבטים שבקרב חברי ימינה מתחילים ליישר קו עם בנט ואם לא יקרו הפתעות גדולות - ההמשלה הזאת תקום ונלך לשרת את הציבור מהאופוזיציה".

עם זאת, גורמים בליכוד מעריכים כי ממשלת בנט־לפיד לא צפויה להאריך ימים. "תוך שנה תהיינה כאן שוב בחירות. הימין צריך לנצל את הזמן הזה כדי להתארגן, להתחזק ולהסיק מסקנות כדי שנחזור לשלטון", אמרו הגורמים.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ויו”ר ימינה נפתלי בנט ישיבו הבוקר לעתירה לבג”ץ שטוענת כי הטלת המנדט על בנט נוגדת את חוק יסוד הממשלה. 

ביום חמישי הגיש עו"ד יוסי פוקס את העתירה נגד לפיד, בדרישה להוציא צו על תנאי לביטול הודעתו לנשיא כי "עלה בידו להרכיב ממשלה" בראשות בנט. פוקס מבקש מבג"ץ להורות כי "לא עלה בידו להרכיב ממשלה" וכי מניין הימים פג טרם הכרזתו של לפיד על הצלחתו.

סיכויה של העתירה נמוכים. אולם, לנימוקים לדחייה מצד היועמ"ש, לפיד ובנט, לבטח יהיו ביטוי בהחלטה. סביר להניח שבתשובתם, לפיד ובנט יסתמכו על ההודעה של הייעוץ המשפטי של בית הנשיא בדבר חוקיות המהלך. לאחר פניית הליכוד בדבר הקשיים המשפטיים, שנמסרה לפני ימים אחדים, השיבה היועצת המשפטית של בית הנשיא עו"ד אוּדית קורינלדי־סירקיס כי "חבר הכנסת שהוטל עליו להרכיב ממשלה יכול לכהן כראש הממשלה החליפי בתקופה הראשונה", כך שלפיד יוכל לכהן כראש הממשלה השני ברוטציה ובנט כראש הממשלה הראשון.