"נתניהו קורא להפעיל לחץ מסיבי": ההודעה החריגה של ראש השב"כ, נדב ארגמן, תפסה את המערכת הפוליטית בנקודה רגישה, ימים ספורים לפני השבעת ממשלת שינוי. קריאות מן הצד הימני של המפה, בייחוד מכתב הרבנים שקורא "לעשות הכל" כדי למנוע את הקמת הממשלה, העלו את רמת השיח האלים ברשתות החברתיות, מה שכנראה הוביל את ארגמן להוציא הודעה כזו.

על הדברים האלו הגיב הבוקר (ראשון) ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) בתוכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM: "כשראש השב"כ רואה מה קורה ומה אומרים בשיח, כשמדברים בשפה של בגידה ושאנשים בוגדים בארץ ישראל, במדינת ישראל, מוכרים את הנגב למנסור עבאס וכן הלאה - אתה מבין שהמרחק בין אמירות למישהו שיבוא לכאורה להציל את מדינת ישראל מאוד קטן", אמר.

"התברכנו בראש שב"כ שיש לו אישיות חזקה, ויודע לעמוד מול דרג מדיני", אמר עוד בן ברק, שהיה בעצמו בכיר במוסד. "ארגמן משוכנע שהוא אומר את מה שהם צריכים לשמוע, בין אם מוצא חן בעיניהם או לאו. לא יודע מה הצבע הפוליטי של ראש השב"כ, יודע שהוא אמון על שמירת הדמוקרטיה ומניעת רצח פוליטי".

כשנשאל איך הוא מסביר את העובדה שראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, לא מגיב לדברים, אמר בן ברק: "אני לא רוצה להעלות על הדעת, למרות שאני לא פוסל את האפשרות, שראש הממשלה נותן רוח גבית לחלק גדול מהדברים שאנחנו רואים כאן. זה שהוא שותק מראה שאינו מתנגד לדבר הזה, זה משרת אותו. הוא עצמו קורא להפעיל לחץ מסיבי, למצוא עריקים וחולשות בימינה".

"לא יודע עד כמה זה לגיטימי למצוא עריקים, וכמה זה לגיטימי שילדים לא יכולים ללכת לבני עקיבא כי ההורים שלהם החליטו לעשות מעשה פוליטי כזה או אחר", הוסיף חבר הכנסת מיש עתיד. "לצלצל לרב בית הכנסת ולגרום לכך שניר (אורבך) לא יוכל להתפלל בבית הכנסת שלו, זה לא לגיטימי, חצה קווי אדומים זה לא בסדר להגיע ללחצים שמערבים בני משפחה".

"אני חושב שצריך לפעול בשכל", התייחס בן ברק למחלוקת סביב מצעד הדגלים החדש המתוכנן להשבוע. "מחאה זה דבר לגיטימי במשטר דמוקרטי, אבל צריך לראות שזה לא הופך לפרובוקציה. לראות איפה זה עובר, כמה אנשים יש. צריך לראות שזה לא גורר לפרובוקציות".