"אין קשר להשבעת הממשלה": ההכרזה על קיומו של מצעד דגלים ביום ירושלים הצית את המהומות שהובילו בחודש שעבר למבצע "שומר החומות", שכלל גל פרעות אלימות בערים המעורבות ברחבי הארץ, על אף שבוטל. גם השבוע מתוכנן מצעד דגלים חדש ברחובות ירושלים. ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אחד ממארגני מצעד הדגלים החדש התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לקיום המצעד בצל המצב המדיני המתוח.

"דיברנו על זה בתחילת שבוע שעבר", התייחס נאמן לבחירת העיתוי של קיום המצעד, "אבל חשבנו על זה מיד כשהתבטל המצעד הקודם, אמרנו שחייבים לחגוג את הניצחון שלנו במלחמת ששת הימים ונעשה את זה בהמשך. לא ידענו שתהיה השבעת ממשלת שינוי, ציפינו שתושבע ממשלה אחרת", הוסיף.

על כך ששר הביטחון בני גנץ הצהיר אמש כי ברצונו לבטל את מצעד הדגלים החדש, אמר נאמן: "זה חמור מאוד. חשבתי שכדי לעשות מצעד דגלים צריך להגיש בקשה למשטרת ישראל, עכשיו אני מבין שצריך לתאם עם חמאס את התהליכים והמקומות. זה נשמע חמור מאוד וצריך להדאיג כל ישראלי, כל ציוני בעולם. חמור מאוד".

"השבעת הממשלה היא לא הנושא", התייחס ראש מועצת גוש עציון למצב המדיני הנפיץ. "ואם הייתה ביום ירושלים, לא היינו עושים? דחינו בגלל מציאות ביטחונית שהייתה. צריך לקיים את זה בהזדמנות שאפשר לקיים הכי קרוב (ליום ירושלים), זה ודאי נכון. הנושא של התרעת ראש השב"כ - אני לא מבין על מה הוא מדבר".

"אני חי בשטח, ויודע שיש הרבה זעם. תושבים ואנשים שהצביעו למפלגות מסוימות טוענים ששיקרו להם בבחירות, אז הם מתלוננים", הוסיף. "לצערנו, כל השיח הפוליטי בעולם, לא רק בישראל, הוא שיח לא נעים. מי שבוחר את המקצוע הזה אוכל אותה. אני לא מבין את הקשר בין ההתרעה של ראש השב"כ למציאות האמיתית, כשאחת המפלגות הבטיחה משהו אחד ועשתה משהו אחר".

בכל הפעמים שהליכוד הבטיח להקים ממשלת ימין, לא זעמתם?
"מאוד זעמנו וחשבנו שזה מאוד לא נכון שימינה נשארה בחוץ. עדיין, זו הייתה ממשלת מרכז-ימין - וזה ההבדל. ילדים שלנו, נוער שלנו, רוצים לצעוד עם דגלי ישראל בעיר הבירה של ישראל, איך זה קשור? מצעד הדגלים יכול להתבצע בירושלים כמתוכנן ואין עם זה שום בעיה. איך זה קשור?".

"אנחנו מתכוונים לקיים את המצעד לפי אישור המשטרה", הוסיף נאמן. "אם יבקשו לשנות מסלול, נבחן מחדש את כל העניין, אבל כרגע, אנחנו מקיימים כמתוכנן. אנחנו מתכננים לחגוג את חגה של ירושלים, ומזמינים את התושבים הערביים להצטרף, כי הם טוענים שהם אזרחים שווי זכויות, אז אני קורא להם להצטרף למצעד דגלי ישראל, דגלים של המדינה שלהם, שהם מקבלים ממנה 51 מיליארד שקל, ואולי שווים לרקוד גם עם דגל ישראל".