במידה ולא יהיה רוב של מתנגדים, הממשלה החדשה צפויה להתחיל לפעול כבר בימים הקרובים, זאת לאחר שנודע שבכוונת יו"ר הכנסת יריב לוין החליט להקדים את ההצבעה במליאת הכנסת ליום רביעי. בתוך כך, נמשכת המחאה מימין נגד הקמת הממשלה. שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו מכתב בו קראו למנוע את הקמת הממשלה. הפרשן לענייני חרדים ד"ר אבישי בן חיים שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ברדיו 103FM וקבע: "המהלך הגדול שאנו רואים הוא מהלך של שלילת השיטה הדמוקרטית על ידי ההגמוניה הישראלית ודה לגיטימציה שלה. זו לא פעם ראשונה, כל ניסיון להשתתף בדמוקרטיה נבלם". 

בן חיים הוסיף כי "ניסו לצייר את מצביעי נתניהו ככת בשנים האחרונות, כדי לשלול את זכותם לדמוקרטיה ואת זכות ההצבעה שלהם". בן חיים תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט, ואמר: "בנט יודע שנתניהו מופל על ידי מהלך של רדיפה משפטית. כמה לא מוסרי הוא צריך להיות כדי לנצל את זה על מנת להיות ראש ממשלה עם חמישה מנדטים?"

בן חיים התייחס להודעת האזהרה החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן מאמש על הסתה ברשתות החברתיות, ואמר כי לא ניתן לנתק זאת מהניסיון של ההגמוניה להפיל את שלטון הליכוד, כך לדבריו. "אנחנו לא יכולים להפסיד את הסיפור העמוק וההצלחה של ההגמוניה בתרגיל המסריח, באירוע ההיסטורי העצום הזה התקשורת הישראלית בעזרת גורמים ביטחוניים, רואים מה זה מערכת הגמונית והכוח שלה, אין דיון בכלל בשאלה עד כמה נפתלי בנט עושה מעשה לא מוסרי, הוא וחבריו. 

"הרי בנט עושה מעשה של ללכת עם תמיכה ציבורית הכי אפסית בעולם להיות ראש ממשלה לא רק על בסיס השקרים של הקמפיין, אלא על בסיס מה שהוא הגדיר כרדיפה פוליטית. 'אם מערכת המשפט תצליח להפיל את נתניהו זו תהיה מכה אנושה למחנה הלאומי כולו".

בתגובה, שאל אראל סג"ל: "אז מה קרה פה? הרי אם יש איום קונקרטי תעצור אותו. סותמים את הפה אי אפשר לעשות מחאה, אתם רוצים שנעשה טקס בכיכר רבין ונגיד אתם צודקים? מה אתם רוצים? יריב אופנהיימר השיב: "ש חזון על איך מנהיגות צריכה להתנהל, רצון לקחת את המדינה קדימה ואת כל הבעיות ששם נתניהו בחברה הישראלית. "הוא דיון שלא קיים, אין אותו. תסתכל באולפנים הוא לא קיים". אמר בן חיים. 

לבסוף סיכם בן חיים: "אנחנו מוכרחים להיות לאומיים ואחראיים ולשמור על שלמות העם והמדינה, אבל אתה שולל ממני את הזכות למחות על אחד האירועים הפוליטיים החמורים שהיו פה. 'אתם כת של ביביסטים מהימין ולכן אתם מסוכנים ואין לכם זכות דיבור כי הכול הסתה'".