סגן ראש השב"כ לשעבר, ישראל חסון, ומי שכיהן כח"כ בעבר מטעם סיעות ישראל ביתנו וקדימה שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. הריאיון נערך על רקע דבריו אמש של ראש השב"כ נדב ארגמן, כי על נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית להרגיע את הרוחות ועל כך "שהשיח המסית עלול להגיע לכדי פגיעה בנפש".

"לגמרי לא הופתעתי, וחובה היה עליהם להיאמר", ציין חסון בפתח דבריו. "לצערי הייתי בחור צעיר ועמדתי מעל גופתו של אמיל גרינצוויג ז״ל. הייתי בימים שראש השב״כ הלך לראשי האופוזיציה ואמר 'אני מאוד מבקש מכם, תרסנו את הדיבור', ולא עלה בידו לרסן את ההתבטאויות".

הוא ניתח את הודעתו של ארגמן, ואמר כי "ראש השב"כ התייחס בעצם לשני מישורים בהודעה שלו. האחד הוא שבסוף, מדובר בקיצוני אחד או שניים, ולא משנה מאיזה צד הוא. אין פה הזדהות פוליטית".

"המישור השני", הוסיף, "הוא האחריות של מנהיגי הציבור. 'השיח ברחוב הוא מתלהם, אתם חייבים לפעול'. הוא לא איש ציבור, אלא איש מקצוע שאומר שאנחנו תלויים על חוט השערה. הקריאה פה היא להנהגה הציבורית הרוחנית בארץ".

כשעומת עם דבריהם של אנשי ימין כדוגמת ח"כ איתמר בן גביר אשר טוענים ל"אכיפה בררנית" כאשר האיומים מופנים כלפיהם וכלפי רה"מ בנימין נתניהו משמאל, השיב: "הניסיון של בן גביר להטיל דופי בשב"כ אורך כבר 25 שנים. בשב"כ משרתים בני אדם, לא מלאכים".

חסון הדגיש כי "הארגון מעריך סיכון, ואם היה מזהה איום על חייו של בן גביר הוא לא היה ממצמץ פעמיים. אין אצלו לא העדפה או הזדהות פוליטית כזו או אחרת, ניסיון להטיל כזו זה מגוחך עד כדי שקר, כדי הסתה"

הוא המשיך לבקר את בן גביר, וטען כי עליו לרסן את הציבור שתומך בו: "ראש השב"כ אמר משפט חשוב: 'מניתוח של הרשתות החברתיות, עולה שיח מאוד אלים'. מר בן גביר היקר, אתה היום נבחר ציבור, מוטלת עליך החובה להשפיע על תרבות השיח, ואם אתה לא מבין את זה, אז אני לא מופתע מזה כי זה לחם חוקך.

חסון חתם את דבריו בכך שהבהיר את חובתם "של נבחרי הציבור באשר הם מימין משמאל וממרכז. בסוף יושב מישהו שחושב שזה מה שאומרים לו, והוא הולך והורג את אמיל גרינצוויג, רוצח את ראש הממשלה והוא הולך ועושה גם את הפיגוע בדומא והורג גם שלושה ילדים. אלה הם התוצאות".