יו"ר הכנסת יריב לוין צפוי להודיע היום (שני) למליאה כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להקים ממשלה. יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחיאני, התומך בהקמת ממשלת לפיד-בנט, התארח הבוקר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FMוהסביר מדוע הוא חושב שממשלת שינוי תפעל לטובת ההתיישבות: "במציאות הקיימת, כשהחלופה היא ללכת לבחירות חמישיות, בוודאי שאני מעדיף את החלופה הזו. בניגוד לרבים אחרים אני חושב שזו תהיה ממשלה טובה להתיישבות". בנוסף סיפר אלחיאני על הפגישה שקיים עם חבר הכנסת ניר אורבך מ"ימינה".

"הייתה שיחה די טובה", אמר אלחיאני על פגישתו שם אורבך. "אני חושב שהארתי את עיניו לגבי מיני דברים בנוגע להתיישבות וגם אמרתי לו שברגע שהוא מקבל את ההחלטה, אנחנו נראה בו מישהו שישב בקואליציה וישמור על הערכים של ההתיישבות".

"הוא נתון בלחצים לא פשוטים", אמר יו"ר מועצת יש"ע על אורבך. "להערכתי משפת הגוף ומהשיחה בין השורות אני חושב שהוא כבר בשל לקראת זה שיתמוך בממשלת השינוי הזאת.

לדברי אלחיאני, "במציאות הקיימת לפיה אי אפשר להקים ממשלה, אין לזה היתכנות, והחלופה היא ללכת לבחירות חמישיות להקמת הממשלה - אני מעדיף את הממשלה הזאת. במועצת יש"ע אנחנו חלוקים, כל אחד בדרכו כראשי רשויות, אבל אני חושב שממשלת השינוי תהיה טובה להתיישבות".

אלחיאני גם מתח ביקורת על הרבנים ושאל "איפה היו אותם רבנים כשראש הממשלה הקפיא ל-10 חודשים את ההתיישבות ביהודה ובשומרון? לא ראיתי אחד מהם מפגין מול ביתו של ראש הממשלה. איפה הם היו כשהוא קרא לשתי מדינות לשני עמים?".

על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי הוא פיתח את יו"ש כפי שאף ראש ממשלה אחר לא עשה, אמר אלחיאני: "במשך 12 שנה התשתיות הראשיות ביו"ש לא פותחו, רק בעקבות לחצים שלנו וכספים קואליציוניים ושמנו כספים. אבל תוכנית אסטרטגית, תוכנית אב, סיימנו רק עכשיו אחרי לחצים של תחבורה וגם היא עוד לא באה לידי ביטוי בתוכנית החומש. תשתיות כמו חשמל, מים, אף אחד לא נתן על זה את הדעת. בתקופת אובמה היו 35 אחוזים יותר התחלות של בניית יחידות דיור לעומת תקופת טראמפ. אז לבוא ולהגיד שהוא נתן להתיישבות... אנחנו לא אזרחים סוג ב'".

עוד טען, כי "ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו מזוהים כימין, והבייס שלהם הוא ימין - הם ירצו להראות ולהוכיח לכולם שהם אכן שומרים על הבייס, מחזקים את ההתיישבות".

בהמשך נשאל יו"ר מועצת יש"ע כיצד בנט ולפיד נטולי הניסיון הדיפלומטי יעמדו מול פוליטיקאי משופשף כמו ביידן. על כך השיב, כי "אם הם עמדו מול פוליטיקאי משופשף כמו נתניהו והצליחו להקים ממשלה, אני סומך עליהם שיתמודדו גם מול ביידן. אגב, הממשלה הזאת טובה מול ביידן מכיוון שהאמריקנים יודעים והם מאוד טכנוקרטיים והם בודקים ומגששים ולומדים את המצב בישראל, אז הם מבינים שכל תהליך מדיני שהם ינסו להעלות על השולחן, המשמעות שלו פירוק של הממשלה. מבחינתם פירוק הממשלה משמעותה שבנימין נתניהו חוזר להיות ראש הממשלה. לכן בארבע וחצי השנים הקרובות לא נראה שום תהליך מדיני בממשל של ביידן".

עוד אמר אלחיאני, כי "בתקופתו של אובמה אנחנו בנינו והאמריקנים גינו. כללי המשחק ברורים לכולם. ואני מניח שזה מה שיקרה".

 כל בנט אמר אלחיאני, כי "הוא ממוקד מטרה וכשהוא קיבל את ההחלטה הוא מסתער עליה כמו לוחם בסיירת. אני ראיתי גם את מערכת הקשרים שלו בארה"ב ויש לו לא מעט קשרים ואנשים שיפתחו לו דלתות. אני חושב שהאמירה שלו שהוא בא לעבוד למען ישראל היא נכונה. אני לא מכיר אותו בכזאת היכרות אישית אבל אני מתרשם שהוא יכול להיות ראש ממשלה טוב, כמו שגדעון סער יכול להיות ראש ממשלה טוב. יצא לי להיות איתו בכמה סיטואציות שהיינו ביחד אצל הקונסול האמריקני ובמועצת יש"ע ומצאתי אדם חביב ואוהב ישראל ואיש ימין אמיתי".