חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM. בפתח השיחה הצהיר מגל כי כהנא אכזב אותו באופן אישי כשבחר להצטרף ל"ממשלת השינוי", כהנא השיב: "אני מבואס שאכזבתי אותך ושיש כאלה שהתאכזבו, אני מרגיש שבסיטואציה שנוצרה לא היה מנוס מללכת לממשלה הזו ואני חושב שיכולים לצאת ממנה דברים נהדרים לאזרחי מדינת ישראל".

"הייתי חלק מהמאמצים להקים ממשלת ימין, פעלנו בנחרצות, הלכתי לרבנים, לחברי כנסת, עשינו הכל אבל לא הייתה ממשלת ימין, אי אפשר היה להקים ממשלה", הוא הוסיף, "האם אני מרוצה מזה שלא עמדנו בכל ההבטחות שלנו? לא. האם במצב שנוצר צריך ללכת לממשלה שאנחנו מקימים? כן".

עוד אמר כהנא כי "בנט היה מוכן לוותר על המון דברים כדי שתקום ממשלת ימין, אבל אין. אם הממשלה תצליח, יש פה בשורה אדירה לאזרחי מדינת ישראל, הבשורה של האחדות בין ימין, מרכז ושמאל".

כשנשאל איזו אידיאולוגיה ימנית מפלגתו תוכל לקדם בממשלה המסתמנת השיב: "נשמור על ארץ ישראל ועל ערכי היהדות יותר מאשר נתניהו שמסר את חברון, נאם את נאום שתי המדינות ולא החיל ריבונות".

"האם תהיה פה פריצת דרך של אידיאולוגיה ימנית? התשובה היא כנראה שלא. כמו שלא תהיה פריצת דרך של השמאל, לא תהיה פריצת דרך של הימין, תהיה ממשלה שתעשה דברים גדולים", אמר. 

בהמשך דבריו התייחס לכך שבניגוד לשאר חברי מפלגתו, הוא לא הזדקק לאבטחה: "יש עליי הרבה פחות איומים מאשר על אחרים". לטענתו, מה שקורה סביב חברי הכנסת לא מתאים: "מהיכרות עמוקה עם הרבנים שחתומים על המכתב הם הכי רחוקים בעולם מהסתה. אני בקשר איתם ואף אחד מהם לא חושב על אלימות פיזית או מילולית".

"99.9 אחוז מהאנשים מבינים היטב למה הוא מתכוון, עדיין צריך להיזהר בקצה. כשרבנים אומרים 'הכל' ומחברים את זה לזה שראש הממשלה אומר שאנחנו מסוכנים לחיילי צה"ל, יכול להיות מבולבל בקצה שיעשה מעשה. עם זאת, מותר ורצוי להביע מחאה ואני מבין את אלה שמביעים מחאה", הוסיף. 

על ההתרעה שהשמיע ראש השב"כ לגבי ההסתה, אמר חבר הכנסת: "אני לא נוטה לייחס חשיבה פוליטית לראשי שירותי הביטחון שלנו, אני חושב שהם מעל הדבר הזה. בהקשר של מכתב הרבנים, ברור לי במאה אחוז שאף אחד מהרבנים החתומים לא חולם על אלימות אבל צריך להיות יורת ערניים עם יותר רגישות".

כשנשאל על חבר מפלגתו, ח"כ ניר אורבך, שבימים אלו מתלבט האם להיכנס אל ממשלת השינוי, אמר כהנא: "אני מתרשם שהוא בוודאות לא יהיה זה שעוצר את הקמת הממשלה ואני מקווה שהוא יהיה בממשלה, אורבך מבין שזה רחוק מלהיות ממשלת שמאל".

בהמשך דבריו הוא התייחס לשאלה האם יו"ר הכנסת צריך להקדים את ההצבעה לאור הלחצים והמתחים: "אני חושב שהדבר הממלכתי לעשות זה להביא את הממשלה הזאת להשבעה ביום רביעי הקרוב, זה מעשה גמור. זה החלטה רק של יו"ר הכנסת ובמדינה דמוקרטית זה בסדר גמור שהשלטון מתחלף מדי פעם, אין פה טרגדיה".

"אנחנו יודעים שמה שהליכוד מנסה לעשות זה להבעיר את השטח, די. בואו נעביר את הממשלה, נזכור לנתניהו את הדברים הטובים שעשה במהלך השנים שהיה ראש ממשלה, ושלא ישאיר פה אדמה חרוכה", סיכם.