נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ימריא היום (שלישי) לביקור ברומניה בהזמנת נשיאה, קלאוס יוהאניס. במהלכו, יקיים הנשיא סדרת פגישות מדיניות עם מקבילו ועם ראש ממשלת רומניה, פלורין קיצו. כמו כן, ינאם ריבלין בפני שני בתי הנבחרים.

במהלך הביקור יפתחו נשיא המדינה וראש ממשלת רומניה סמינר כלכלי בהשתתפות עשרות חברות ישראליות ורומניות. לאחרונה הקצה האיחוד האירופי לרומניה עשרות מליארדי יורו, וישנו עניין רב בקרב החברות הישראליות לקחת חלק בפרויקטים אלו.

לפי בית הנשיא, הביקור ברומניה תוכנן לפני כשנה ונדחה בשל מגפת הקורונה. עוד נמסר כי "בביקור צפויות לעלות גם סוגיות נוספות בהיבטי התמורות הנוכחיות במזרח התיכון, כמו גם המצב מול חמאס וחשיבות מיסגורו כגוף המבצע פשעי מלחמה הנושא באחריות למצב ברצועה ולשחרור הבנים המוחזקים על ידו. בנוסף, יעמוד במרכז הביקור גם נושא זכרון השואה, המאבק באנטישמיות הגואה במיוחד בעולם בימים אלה, וכן סוגיית השבת רכוש". 

ערב המראתו אמר הנשיא: "היה לי חשוב במיוחד להגיע לכאן כדי להביע את הערכתי העמוקה לקשרים החשובים בין ישראל לרומניה. בעוד ימים מספר ימים נציין 73 שנים ליחסי הידידות בין ישראל לרומניה. יש לנו עוד כל כך הרבה ללמוד זה מזה, לתרום זה לזה, להכיר זה את זה, לשתף פעולה ולעבוד יחד, וכולי תקווה שקשרי הידידות האמיצה ביננו רק ילכו ויעמיקו".

עוד הובהר כי אל הנשיא מתלווה משלחת בכירה של אנשי עסקים בתחומי סייבר, בטחון מולדת, רפואה דיגיטלית, חקלאות מים, "במטרה לקדם שיתופי פעולה בתחומים אלו".