ברקע הקמתה המתגבשת של ממשלת השינוי והמאמצים בליכוד למנוע את הקמתה התארחה הבוקר (שלישי) חברת הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד קארין אלהרר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לטענה כי גוש השינוי יקים ממשלה גדולה ומנופחת מאוד, עם יותר מ-26 שרים. בהמשך, התייחסה לחוק שימנע מראש הממשלה הנוכחי להתמודד בבחירות הבאות וטענה כי "לא מדובר בחוק פרסונלי, אבל אדם שיש לו כתבי אישום לא יכול לכהן כראש הממשלה ולקבל מנדט מנשיא המדינה". 

"באמת רצינו ממשלה קטנה", הסבירה אלהרר. "יש שתי סיעות שמרכיבות את הממשלה וכל אחת מרגישה שהיא צריכה לקבל חלק, זה לא דבר טוב. אין לי איך להצדיק את זה. אני לא מתכוונת לומר שאין מה לעשות, יש מה לעשות, צריך לעשות. אני מאוד מקווה יחד עם זאת שהממשלה תעבוד כל כך טוב ובאמת תשרת את האזרחים".

על טענתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לפיה ממשלה עם 36 שרים ו-11 סגני שרים לא יכולה להתקיים אמרה חברת הכנסת: "הוא באמת אתמול אמר שהוא לא הצליח בעניין הזה. אני רוצה לשים כוכבית, זו לא ממשלה עם 36 שרים, זו עדיין ממשלה קטנה יותר וצריך לקחת גם את זה בחשבון".

במענה לשאלה מדוע יש לחוקק חוק פרסונלי כשברור לכולם שמדובר בחוק שנתפר למידותיו של יו"ר האופוזיציה הבא – נתניהו, אמרה אלהרר,
"אני חייבת להודות שלא ראיתי עוד את החוק הספציפי הזה. זה עלה אתמול בדיווח עיתונאי. בגילוי לב ובכנות, אני לא ראיתי את הנוסח של החוק. בעיניי אדם שיש כנגדו כתבי אישום לא יכול לכהן כראש ממשלה. הוא לא יכול לקבל מנדט מנשיא המדינה".

אלהרר אמרה כי "לא יועברו חוקים פרסונליים, כן יעברו חוקים שמטרתם למנוע שחיתות", והוסיפה: "על כל דבר אפשר להגיד שהוא חוק פרסונלי אבל עוד לפני נתניהו ואחרי נתניהו המטרה היא למנוע שחיתות. "למה בתפקידים אחרים זה בסדר גמור שיש צינון ובזה לא? אדם מגיע מהמערכת הצבאית, לא עושים לו צינון של כמה שנים? גם אני מבינה שאם זה פרסונלי זה חוק שייפסל וגם ראשי הסיעות מבינים שזה ייפסל. לכן אין כוונה לחוקק חוקים פרסונליים. כן יש כוונה למנוע שחיתות".