קרב האשמות סוער פרץ היום (שני) בין ראשי הסיעות החרדיות לבין יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, לאחר שחברי הכנסת החרדים כינסו ישיבה משותפת בה תקפו בחריפות את בנט ואת ממשלת האחדות המתגבשת.

בנט כינה את ההאשמות "השתלחות היסטרית שמשקפת אובדן עשתונות" וציין כי הוא מקווה שלא מדובר בניסיון להרתיע את הממשלה החדשה מהקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, דבר שגרם לחרדים להוציא תגובה נוספת משלהם, בה האשימו את בנט: "איבדת כל גבול והיגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי".

"הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים בהם השתמשו חברי הכנסת גפני, דרעי וליצמן", מסר בנט. "אלה ביטויים שלא מוסיפים להם כבוד ומשקפים אובדן עשתונות. חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות". 

"כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה", התחייב. "לאזרחי המדינה החרדים אני אומר, שוב: אין לכם מה לדאוג. להיפך, השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".  

בנט הוסיף: "אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה".

סיעות יהדות התורה וש"ס מסרו בתגובה לדבריו של בנט: "איבדת כל גבול והגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי. הבריחה המביכה שלך מהביקורת נגדך תוך שימוש ציני ומביש באסון הנורא במירון, ותוך פגיעה מזעזעת בהרוגים ומשפחותיהם, מוכיחה את איבוד ערכיך ומסוכנותך להחזיק בהגה השלטון. אנחנו נהיה אלו שנדרוש ממך חקירה ותיקון במירון, ולא ניתן לך להתחמק מכך. אתה צבוע וחסר בושה". 

"כמי שמחזיק בתואר השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית, אנו לא מצפים ממך לכלום ולא סומכים עליך בשום דבר. תראה איך אתה נראה בקרב בוחריך מול הבטחותיך שנמסו על הקרח ורק אחר כך תגיד לנו כיצד לנהוג".

ליצמן תקף את בנט: "אתה רפורמי" (צילום: ערוץ הכנסת)

כאמור, מוקדם יותר היום כינסו סיעות יהדות התורה וש"ס ישיבה משותפת, בפתחה מסרו הצהרות לתקשורת, בהן תקפו בחריפות את נפתלי בנט והממשלה המתגבשת. לאחר הישיבה, הוציאו הסיעות הודעה משותפת, לפיה "הסיעות תאבקנה במאבק משותף בכל דרך פרלמנטרית וחוץ פרלמנטרית, לבל יצליחו במזימתם לממש את יעדי ממשלת השמאל החילונית!".

"הסיעות קראו בתדהמה את ההסכמים הקואלציוניים שפורסמו, לפיהם, הממשלה המתגבשת תפרום כל סממן יהודי", מסרו הסיעות והוסיפו כי "זכותנו על ארץ ישראל היא מכח התורה. ההתפרקות מן השבת, מעמד בני הישיבות, טהרת היחוס, גיור, כשרות, עולם התורה, החינוך הטהור, מהווה סכנה רוחנית וגשמית ליושבי ארץ הקודש. הסיעות תפעלנה במשותף בכל הדרכים העומדות לרשותן, בפרסום בארץ ובעולם, להתריע מפני הסכנה.הסיעות קוראות לכל מי שיש בידיו השפעה למנוע חילול השם זה, או שיש לו השפעה על חברי הכנסת המתכוננים להיות שותפים לממשלת זדון זו, לבוא לעזרת השם בגיבורים".

בפתח הישיבה, אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי "נפל דבר בישראל. המדינה היהודית בסכנה. הולכים הלגשים את חלומם של מרצ, העבודה והרפורמים.הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב את כל מה שבנינו פה במשך 70 שנה מדינה יהודית שמאפשרת לנו חיים ביחד. היא תחריב את השבת הקדושה הרבנות הראשית והכשרות".

עוד הוא הוסיף כי: "תמיד לעגו לנו המפלגות החרדים שבזכות תקציבים לעולם התורה אנו ניכנס לכל ממשלה, כעת מתברר שהממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים. אני שומע כל הזמן תדרוכים, אני ידעתי על ההסכמים האלו כבר לא מעט ימים, אבל אני ידעתי והבעתי חרדה ושיתפתי את חבריי וראשי יהדות התורה, אבל כמובן שגם אני הזדעזעתי כשראיתי את זה אתמול בגלוי. הם אומרים שיש להם זכות וטו אבל איך נסמוך עליהם כשב-2013 בנט ולפיד לא הזיזו ציפורן של אצבע לשמור על עולם התורה".

אריה דרעי בפתח ישיבת הסיעות החרדיות בכנסת ה-24, קרדיט: ערוץ הכנסת

אחריו, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מסר הצהרה גם הוא ואמר: "נבלה נעשתה בישראל, לא זוכר נייר כזה של התרסה כלפי השמיים, התרסה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל. באנו לישראל מכיוון שהתורה אמרה שזה שלנו, שיש לנו זכות עליה. הניירות הנוראים האלו, שלא שבת, לא גיור, לא חינוך לא תורה, אבל חוק המרכולים עם פירוט מדויק. הכל מסתובב וזה התרסה כלפי שמיים, התרסה שאין לנו חלק באלוקי ישראל. לא זוכר נייר כזה".

"אפילו בתקופה שנתניהו הלך לקואליציה עם ברית האחים בנט-לפיד, שם רשעים ירקב, לא העיזו לעשות דבר כזה", המשיך גפני שציין כי "אנו נרעיש שמיים וארץ על ההתנהלות הזו, של האיש הזה שלכאורה הוא חובש כיפה, שמלכתחילה ידענו שזה מה שהוא רוצה, הוא רוצה ממשלה אנטי דתית חילונית. הוא מדבר על זכות וטו, כשכתובים הסכמים שלמים עם פירוט מדויק איך תיראה ברית הזוגיות וכו', העיקר שהוא יוכל למנות רבנים. מחכה שיבואו אליו חובשי הכיפות הסרוגות ויעמדו אצלו בתור ויחכו שיתן להם תפקיד".

יו"ר יהדות התורה תקף גם את ח"כ איילת שקד: "היא עומדת ומתחסדת, 'נשמור ונעשה', איפה היו העיתונים החרדים שנתנו לעניין הזה לעבור? הכל היה ברור ועל השולחן. אני פונה למצביעי ימינה תוקיעו את האנשים האלו מתוככם, שיהיו מוחרמים ומנודים שלא יהיה לכם חלק ונחלה איתם כמו בפרשת השבוע עם קורח. אין לנו שותפות איתם על כלום, אל תדאגו לנו, היושב בשמיים ידאג לנו ויצחק על השטויות שלכם".

"לא ניתן לפגוע בשום נושא של היהדות ובמה שקשור לציבור החרדי והדתי, לא ניתן לפגוע אפילו במילימטר. גם ש"ס, גם יהדות התורה וגם שותפים אחרים, בהמשך הדרך שנשתף איתם פעולה כדי להיאבק להוריד את הממשלה הרעה הזו מן הארץ, אל תדברו איתנו. תעופו לנו מהעיניים. אני קורא לעיתונות החרדית, אל תתנו להם דריסת רגל. יהדות היא לא דבר שניתן למשחק".

משה גפני תוקף את ממשלת בנט-לפיד בפתח ישיבת הסיעות החרדיות, קרדיט: ערוץ הכנסת

גם יו"ר אגודת ישראל, השר יעקב ליצמן נשא ודברים ומסר: "אנו רואים לנגד עינינו ממשלת שמאל קיצונית, שאיבדה את הדרך הערכים והמצפון. כל הצביון היהודי בסכנה במדינה. מסורת ישראל, ערכי הדת ועיקרי היהדות מושלכים לפח רח"ל. גיור, בני ישיבות, עולם התורה, שבת קודש, הכותל, הכרה ברפורמים, הכל כאן נפרץ ועובר לידיהם של שונאי הדת ליברמן בנט ולפיד. ראש הממשלה הוא רפורמי. אם הוא מביא את כל הדברים האלו וחותם על כל הסכמי הקיצון הזה הוא רפורמי אין הבדל ביניהם".

"בנט משקר על כל הדברים שהבטיח לבוחריו, אנחנו יהדות התורה הבטחנו שלא נלך ואנחנו עומדים בזה חד משמעית. ואני מבקש לא להאמין על מה שדובר קודם, שהם הולכים לשמור על הסטטוס קוו, הם לא חולמים לשמור עליו רגע אחד כי יש שם רוב מסיבי נגד הסטטוס קוו. מה ההבדל בינו ללפיד? דבר אחד, הוא חובש כיפה. אני קורא לבנט להוריד את הכיפה. הוא מבייש אותה, זו חוצפה גדולה, הוא צריך להוריד את הכיפה שכולם יראו שהוא רפורמי".

ישיבת הסיעות החרדיות בכנסת (צילום: שימוש חופשי)
ישיבת הסיעות החרדיות בכנסת (צילום: שימוש חופשי)