ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה הודיע היום (שלישי) כי החליט להצביע בעד ממשלת האחדות בראשותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד. "החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות. זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחויבת במציאות", כתב אורבך בפייסבוק הפרטי שלו.

"תיקו הוא מונח תלמודי המבשר על סיום דיון באי הכרעה בין אמוראים או תנאים כאשר לא ניתן לענות תשובה על שאלה באופן מוחלט. עם תחושה זו אני מסתובב בשנתיים האחרונות", פתח אורבך, שכתב כי לאחר "2000 שנות גלות הגיעה העת לסיים את התיקו".

הוא המשיך וכתב כי "אזרחי מדינת ישראל הלכו בשנתיים  ארבע פעמים לקלפי. דור העתיד של מדינת ישראל, הילדים שלנו, הצביעו בשנתיים האחרונות ארבע פעמים לכנסת. דמוקרטיה לא לתפארת מדינת ישראל. זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחויבת במציאות החיים בה אנו קמים בוקר בוקר, למעלה מ-700 ימים של חוסר יציבות שלטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס. על סייפה של מלחמת אחים. כבר לא אור לגויים הגענו לתיקו הזה כי שכחנו מאין באנו ולאן אנו הולכים ולפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון. אחרי תיקו בלתי נגמר בשלה השעה לנסות לנסח מחדש את אתגרי החזון הציוני, את המכנה המשותף של החברה בישראל בשנים הבאות".

אורבך תיאר את "חברת המופת" הנמצאת במרכז האידיאולוגיה הציוניות, חברה אידיאלית שתהיה צודקת וטובה יותר מחברות אחרות. לדבריו, בתוך אותה החברה, לציונות הדתית צריך להיות מקום מרכזי. " לצערי גם הציונות הדתית הפוליטית ממנה באתי זאת שידעה לשתף פעולה עם ימין וגם עם שמאל איננה עוד, היא נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו. זו לא דרכי. זה לא בית המדרש שלי", מסר חבר הכנסת.

ניר אורבך (צילום: פלאש 90)
ניר אורבך (צילום: פלאש 90)

לאחר מכן, הוא הסביר כי מפלגת ימינה העדיפה ממשלת ימין ושנעשו כל המאמצים האפשריים מצד נפתלי בנט וחברי המפלגה, להקים ממשלה שכזו, אך לא עלה בידם בעת הזו. לכן, לדבריו, הממשלה החדשה "היא ממשלה שמטרתה לנסות ולחבר, שנדאג אחד לשני ושנכבד אחד את השני. ממשלה שתוכל להעביר תקציב, לדאוג לאזרחים שלה ולצרכים שלהם, לראות אותם ולשים אותם במרכז. ממשלה שתיתן מענה לתושבי לוד, רמלה, עכו ושאר הערים המעורבות בזמן אמת, שתדע להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. שתדאג לכבד את האחר גם אם הוא חושב אחרת".

"בין ערעור המדינה ובין ממשלה שנשענת על מנסור עבאס בחרתי במה שנראה בעיני כטובת המדינה. כדי שלא נגיע להתפרקות- אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי. אני מתפלל לקב"ה שאכן, ההחלטה שקיבלתי, היא ההחלטה הטובה והנכונה ואני מלא תקווה שאכן כך", סיכם אורבך את דבריו.