המשנה לפרקליט המדינה לענייני אכיפה כלכלית לשעבר, עורך הדין יהודה שפר, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן בתוכניתם ב-103FM על עדותו של אילן ישועה במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו: "להערכתי בסוף יסתמכו בעניינו רק על התכתובות, שם הוא סיפק את הסחורה. יש מאות הוכחות לכך שהייתה היענות חריגה לנתניהו. בתמורה למה? זה מה שצריך להוכיח".

לדבריו, בשלב זה של המשפט, "בית המשפט הוא השחקן שרואה הכי פחות, ודאי שיילך לקראת ההגנה וינסה לתת לה כמה שיותר". עורך הדין הסביר כי "ההגנה מנסה לעשות תזה חדשה שכאילו המשפט הוא על התנהלות ישועה. 'איך לא העברתם התכתבויות של ישועה עם פוליטיקאים אחרים'? יכול להיות שביהמ"ש יענה לתזה הזאת, במיוחד שהוא לא רואה את כל החומר".

 הוא המשיך ואמר כי "ישועה ניהל כלי תקשורת שבעיניי נראה כמו באסטה, זה הרושם שמתקבל. ההתכתבויות בין אילן ישועה לאנשים אחרים מלבד נתניהו לא רלוונטיות. הוא לא צדיק, אם הוא היה צדיק, שאול אלוביץ' לא היה יכול לתת שוחד".

שאול אלוביץ'  (צילום: פלאש 90)
שאול אלוביץ' (צילום: פלאש 90)

שפר ציין כי ישועה סיפק את הסחורה עבור הפרקליטות: "הוא הביא מאות הודעות וואטסאפ, בהם ניכרת היענות חריגה של אלוביץ' לדרישות ראש הממשלה ועוזריו". בשלב זה, השדרנים ציינו כי יכולות להיות הודעות נוספות, אשר עוסקות בפניות של פוליטיקאים אחרים, אך שפר טען כי "ההגנה מנסה לייצר המולה סביב דברים אחרים".

סג"ל ועידן טענו כי ישועה הכלי שדרכו עברו ההנחיות, אך "המערכת התנהלה כמו בזאר, כל מי שפונה מקבל מה שהוא רוצה, אז למה שנתניהו יחשוב שזה שוחד?". על כך עו"ד השיב כי בקשות רה"מ לא הגיעו לישועה, אלא לאלוביץ'.

"אני לא פרשן פוליטי. התכתובות של ישועה עם אחרים לא רלוונטיות. יכול להיות שביהמ"ש יפסוק נגד התביעה וזה בסדר. ביהמ"ש לא רואה את התמונה הכוללת משום שהוא היחיד שלא רואה את כל חומר הראיות", המשיך שפר.