הוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר אישרה היום (רביעי) בתום דיון סוער את בקשת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין וקבעה כי ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר הכנסת וכינון הממשלה תיערך ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00.

הדיון נפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי - על ידי ראש הממשלה המיועד וראש הממשלה החלופי.

בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, ועל כן נקבעה מסגרת זמן של תשע דקות לכל סיעה. 

החלטת הוועדה המסדרת (צילום: ללא קרדיט)
החלטת הוועדה המסדרת (צילום: ללא קרדיט)

הוועדה אישרה את הצעת יו"ר הוועדה וקבעה מסגרת זמן לדיבור לרה"מ החלופי וליו"ר האופוזיציה, של 15 דקות לכל אחד מהם. ההצעה אושרה בתמיכת 17 חברי כנסת ללא מתנגדים. 

בתום הדיון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת וכינון הממשלה ולאחר מכן תתקיימנה הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים.

קארין אלהרר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
קארין אלהרר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

במהלך הדיון תקפו נציגי הליכוד, ש"ס והציונות הדתית בחריפות את הקואליציה החדשה והעומדים בראשה: ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי "אנו בדיון מבזה. הממשלה שאתם הולכים להקים הולכת לא על מנדט שקיבלה מהעם אלא על מנדט שגנבה מהעם. אתם מוסיפים חטא על פשע באמצעות גניבת מאות אלפי קולות מהימין באמצעות בנט וחבורתו ואתם מוסיפים חוק נורווגי שכמותו לא היה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר, כי "זו ממשלה פריטתית של שיתוק שאי אפשר לעשות בה כלום. אני מוטרד. מחר שהילד הישראלי לבוא לשיעור אזרחות וישאל איך הופכים לראש ממשלה בישראל, מהיום יאמר המורה ככל שתהיה נוכל ושקרן גדול יותר יש לך סיכוי להיות רה"מ מהר יותר. המורה יצטרך לשקר להם. יש פה נוכל ששיקר את עם ישראל ואנו נצטרך לומר לילדים הנוכל הזה נהיה ראש ממשלה. הממשלה הארורה הזאת, אתם שיקרתם את כולם".

הדיון בוועדה המסדרת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הדיון בוועדה המסדרת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחר מכן תקפה ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) את הממשלה העתידה לקום: "ראש הממשלה נבחר באופן דמוקרטי. כל יום הביזיון של הפרקליטות מתברר ואתם שותקים כי אתם יודעים שמה שעשו לו יכול לקרות גם לכם, במקום להראות מנהיגות וסולידריות שלא נותנים למערכת אכיפת חוק להפליל פוליטקאי. זה בזוי. ראש הממשלה שלכם לפיד שותק. אין בזה יושרה. אין בזה אינטגריטי. בחסות תקשורת שבמשך 12 שנה הקפידה להראות מה רע והעלימה מה שטוב בנתניהו ובממשלה. אלה השחקנים שלכם. אנו משחקים לבד במגרש. לכם יש פרקליטות ותקשורת וצמד אופורטוניסטים בשם סער ובנט שכמו טפילים מעלו באמון הציבור. הניצחון שלכם עלוב ותלוש".