יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, זאת על רקע הקמת ממשלת השינוי והליכתן של המפלגות החרדיות אל מחוץ לספסלי הקואליציה.

"אנחנו הולכים לאופוזיציה בראש זקוף ובקומה זקופה", פתח פינדרוס את הראיון. "ידוע לכולם שהיו הצעות כאלו ואחרות, וסירבנו. הנושא הוא לא אופוזיציה או קואליציה. התפרסמו שלשום הסכמים שבעצם המשמעות המעשית שלהם היא ריסוק וביטול הסטטוס קוו במדינת ישראל לחלוטין".

"לא כרסום, לא שינויים מינוריים או משמעותיים, אלא ריסוק טוטאלי של כל נושא הסטטוס קוו" הוסיף חבר הכנסת. "כשאתה רואה הסכם כזה בעוד שעומד אדם דתי בראש המערכת, הסכם אחר הסכם -ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, כחול לבן - אתה אומר לעצמך 'האנשים פשוט נפלו על הראש'.

הוא נתן כדוגמה את "ממשלת שרון שלא חלם לעשות רבע מזה, ממשלת ברק החילונית לא חלם לעשות רבע מזה. אתה אומר מישהו נפל על הראש, 72 שנה של סטטוס קוו בעייתי. גיור כשרות שבת נישואין וגירושין".

לאחר מכן, טען שהוא וגפני "ביקשו ועדת חקירה ממלכתית מנתניהו" בנושא האסון בהר מירון בו קיפחו את חייהם 45 בני אדם.

כשעומת עם הטענה לפיה לימינה יש זכות וטו על נושאי דת ומדינה, והיא לא תעז לשנותם, ענה כי "ימינה עם 6 מנדטים" סך הכל וכי כוחה הקואליציוני דל.

פינדרוס אמר בסוף דבריו כי הוא קיבל "הצעות שגפני יישאר בוועדת הכספים ואמרנו לא. התוכנית המקורית עד שלשום הייתה להיות אופוזיציה עניינית, לא התכוונו לתקוף אלא לתת לעסק הזה לקרות. אבל מה שקרה זה ההסכמים שהתפרסמו שלשום שבעצם ריסקו את הסטטוס קוו במדינת ישראל, וזה לא נוגע לחרדים בכלל, כי הם חיים על פי הדת בלי קשר".