יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ קיים הערב (חמישי) שיחת זום עם כאלף משתתפים. במהלך השיחה, התייחס גנץ לממשלת בנט-לפיד ואמר: "אחרי 13 שנה ביום ראשון יכריזו על ראש ממשלה והשם שיבוא אחריו לא יהיה בנימין נתניהו. נפתלי בנט רוצה שהממשלה הזו תשאר כי יהיה לו קשה מאד בחוץ, לפיד ירצה שהממשלה הזו תשאר כי הוא ירצה להגיע להיות ראש ממשלה, זה אומר שיש לה סיכוי להמשיך לממשלה הזו. אני חושב בשיא הרצינות שאנחנו יכולים להיות הדבק בממשלה המגוונת הזו".  

בהמשך, התייחס גנץ גם לממשלה הנוכחית ותקף את רה"מ בנימין נתניהו וגוש הימין: "אני חושב שנתניהו והשותפים לגוש שלו עשו שגיאה חמורה מאד בהימור שלקחו. אני לקחתי הימור על החיים הפוליטיים שלי עבור המדינה כשנכנסתי לממשלה.

"הם החליטו לקחת את מדינת ישראל כהימור עבור החיים הפוליטיים שלהם.בסופו של דבר איבדנו זמן יקר בלי תקציב מדינה ובלי ממשלה מתפקדת. אמרנו כבר לפני שנתיים וחצי ישראל לפני הכל,  זה הפך להיות המצפן שלנו שדרכו אנחנו מסתכלים על כל השיקולים ואם צריך להמתין עד שנגיע לראשות הממשלה, למפלגת השלטון ולא רק מפלגה בשלטון, אנחנו נגדל ונתחזק ונגיע לשם", הוסיף. 

גנץ בשיחת הזום (צילום: דוברות כחול לבן)
גנץ בשיחת הזום (צילום: דוברות כחול לבן)

בנוסף לכך, שר הביטחון חשף את ההצעות שקיבל מנתיהו ואמר: "אני קיבלתי הצעה לכהן כראש ממשלה כבר ביום ראשון בבוקר. אני מקבל הצעות כאלה בכל יום. אני לא עובד ככה, אני הרגשתי שלפני כל דבר אחר אנחנו צריכים שינוי דחוף במדינה. מה שחשוב הוא לא העתיד הפוליטי שלי אלא העתיד של מדינת ישראל. זה פשוט הפוך משיטת החשיבה של נתניהו ולכן צריך להחליף אותו". 

בסיום, התייחס גנץ גם לאתגרים ולמתיחות הביטחונית ואמר כי "המשימה הביטחונית והכי חשובה שלנו היא להבטיח שהמערכת במוכנות 24/7 בכל אחת מהזירות. אבל זה לבד לא מספיק, צריך להכין כל הזמן את המערכה הבאה".

"אנחנו חייבים כדי להיות מוכנים לעשור הבא אנחנו חייבים להעביר בדחיפות את התוכנית הרב שנתית כדי ולצידה תוכנית לשירות לכולם", ציין.