ממשלת בנט-לפיד צפויה להישבע אמונים בים ראשון הקרוב ולאחר 12 שנה בתפקיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד לעזוב את המעון בבלפור ולפוך ליו"ר האופוזיציה. עיתונאי "מעריב" ושדרן 103FM בן כספית טען הבוקר (שישי) בריאיון לניסים משעל ברדיו 103FM כי נתניהו אחראי על הפלת שלטונו בכך שדאג לייצר לעצמו יריבים פוליטיים מבית במהלך השנים: "כל מאוכזביו, שסכין נעוץ בגבם עד רגע זה, כל אלה שרימה, עקץ, שיקר, ניצל, השפיל ולא רק סער, בנט, שקד, ליברמן," אמר כספית וציין כי "בסוף נצברה מסה קריטית של סכינים". 

עוד אמר כספית כי נתניהו הביא את עצמו למצב שאף שחקן מרכזי במערכת הפוליטית לא מאמין למילתו: "עוד רגע היה נתקל באדם ברחוב ומציע לו להיות ראשון ברוטציה. יש ראש ממשלה שאיש לא מאמין למילה שיוצאת מפיו כולל הוא עצמו", קבע כספית והוסיף: "נתניהו הפיל את עצמו, הוא טרגדיה בסדר גודל יווני או תנ"כי. בן אדם עם יכולות שכמותן טרם ראינו פה, שבזבז את הכול ואת כל האשראי על התמכרות לעצמו ולשלטונו ולגחמותיה של משפחתו".

כספית העריך כי האשראי של נתניהו לא רק אזל במערכת הפוליטית אלא גם בתוך מפלגתו: "אני חושב שחלק מהליכודניקים החלו למאוס בו, בפעם האחרונה זה התבטא ב-300 אלף בגלל הסגנון, בגלל התופעות של הביביסטים שאני מרבה לצייץ את משנתם. מאורלי לב עד רמי בן יהודה ואיציק זרקא." כספית קבע: "כל הדבר הזה שטף את הציבוריות הישראלית בגלל הגידופים של אנשיו. השבוע מחזיקה בבכורה גלית דיסטל-אטבריאן, לקרוא להם טפילים על אורגניזם?"

כשנשאל האם להערכתו נתניהו יישאר בתוך החיים הפוליטיים כיו"ר אופוזיציה, השיב כספית כי הדבר תלוי בהתקדמות משפטו. "אני חושב שאם הוא יצא ביום ראשון מלשכת ראש הממשלה, תתחיל לחלחל בו ההכרה שהוא יתקרב מאוד למעשיהו. ברגע שאתה לא ראש הממשלה אתה הופך להיות סוג של אולמרט שהלך להגן על עצמו". עוד אמר כספית כי להערכתו נתניהו צפוי בשלב מאחור יותר לנסות ולחתור לעסקת טיעון ובמצב כזה יפרוש מהחיים הפוליטיים. "ברגע שיהיה לו הסדר טיעון זה יוביל לעזיבת הפוליטיקה כי יש בזה קלון". 

יחד עם זאת, כספית לא מיהר להספיד לחלוטין את הקריירה הפוליטית של נתניהו והזכיר את התקופה בה כיהן כיו"ר האופוזיציה במהלך ממשלת אולמרט: "אם ממשלת בנט-לפיד תקרטע, נתניהו יכול לעשות מה שעשה לאולמרט ב-2006. הוא סיים ב-12 מנדטים, לא ידע מה לעשות עם עצמו ובמלחמת לבנון השנייה הוא הפך תוך יום לרה"מ הבא". כספית סיכם: "הוא ימרר את חייה של הממשלה והשאלה הגדולה היא מה יקרה בליכוד, ראינו אתמול את ברקת נראה נוספים האם יהיה מי שיהיה מסוגל להזיז את נתניהו או שהרשימה תמשיך להיות רשומה על שמו בטאבו".