עיתונאי חדשות 13, רביב דרוקר, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיכם את 12 שנות הקדנציה של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל. לדבריו, מה שהוביל לסיום כהונתו של רה"מ, היו החלטותיו של נתניהו עצמו: "אני חושב שהנקודה המהותית הייתה זו שבה נתניהו החליט לשבור את כללי המשחק אחד אחרי השני ובכך התחיל להפחיד את כל עמיתיו למערכת הפוליטית. אחד אחרי השני הם עשו מעשים, חלקם אובדניים, רק כדי לעצור אותו מחשש שהוא יצבור יותר מדי כוח".

דרוקר ציין את כל ראשי מפלגות "גוש השינוי" ואמר כי "כולם פעלו בניגוד לאינטרס העצמי שלהם רק כדי להביא לנפילתו. הוא הביא אותם למצב שהם העדיפו להוציא לעצמם עין והעיקר שלו ייצאו שתיים".

חברי ''גוש השינוי'' בישיבת ראשי סיעות (צילום: רענן כהן)
חברי ''גוש השינוי'' בישיבת ראשי סיעות (צילום: רענן כהן)

"נדרש מאמץ קבוצתי של שישה פוליטיקאים בכירים, שכל אחד מהם יעשה מעשה מסוכן על סף האובדני, פלוס שיסכימו לממשלת החילופים שעד כה הם ביקרו, יקימו ממשלה מנופחת, יחברו למפלגה ערבית לראשונה בהיסטוריה וגם אז הם הצליחו להפיל אותו רק על חודו של קול אחד. למרות זאת, כולנו עדיין משאירים מקום לספק וזה רק מראה את מורשת נתניהו", ניתח העיתונאי שאף הוסיף כי "הסיפור הוא שבכל שלב הוא הרגיל אותנו שכיוון שאין לו גבולות שהוא שם לעצמו, לא מוסריים ולא ההבטחות שלו, הוא הפך למין הודיני פוליטי".

מנסור עבאס בסיום פגישה עם גוש השינוי, צילום אבשלום שושני

לטענתו, בכל שנות כהונותיו של ראש הממשלה, המזל שיחק לידיו רק פעם אחת: "כשטראמפ נבחר, אלו היו ארבע השנים בהן הוא הפך לקינג ביבי. טראמפ לא היה אמור להיבחר, זה המזל של נתניהו, אך היו לו גם נקודות הפוכות בהן המזל שיחק פחות לטובתו".

דרוקר הסביר את השינוי שחל בנתניהו מאז שנת 2006, אז חזר לכהן כיו"ר הליכוד ואמר כי "הוא היה אדם מחוק לגמרי, ובאה מלחמת לבנון ושינתה אותו בבת אחת מבלי שעשה דבר. אנחנו מדברים והמציאות חורשת לה מזימות משלה והכול יכול להשתנות".

"אני מרגיש שאני צריך לעבור תהליך פנימי עמוק של לעכל את הסיטואציה, מה שהוא גרם לנו בשנים האחרונות זה שינוי בכל הדרך שחשבנו. זה שאתה מגיע למצב שפתאום מקורות אומרים רגע יש לי סיפור על מישהו בגוש השינוי, האם אתה רוצה לקבל אותו? הם מטילים ספק במחויבות העיתונאית. לדעתי יניחו שאני מחויב מדי פוליטית וזה דבר איום ונורא לעיתונאי", סיכם דרוקר.