"נתניהו הוא ישראל הראשונה": עיתונאי חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים התפרסם במשך השנים האחרונות בתור מי שמחזיק בתאורייה המחלקת את החברה הישראלית לשתי מעמדות: "ישראל הראשונה" ו"ישראל השנייה", כשלטענתו, הראשונה שולטת בהגמוניה על השנייה. על דברים אלו הוא סופג ביקורת נרחבת בזירה התקשורתית והפוליטית, והבוקר (ראשון) ספג אש גם מחברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) בתוכנית "העולם הבוקר" של רשת 13.

ברקע חילופי השלטון הצפויים אחר הצהריים והשבעת הממשלה ה-36 ובראשה נפתלי בנט, שקיבל את תפקידו בעקבות חבירת מפלגתו ל"גוש השינוי" שדוגל בהחלפת שלטון נתניהו, החל דיון סוער באולפן בהנחיית אברי גלעד ורותם ישראל. חברת הכנסת בן ארי החלה במתקפה חריפה על בן חיים שלא הצליח להשחיל מילה: "האירוע הזה של ההגמוניה, סליחה, זה פשוט חירטוט", תקפה.

מירב בן ארי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מירב בן ארי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"אני שהגעתי מנתניה, שבגיל 13 וחצי יצאתי לעבוד, לא דיברתי על אורנה ברביבאי, על מאיר כהן, על יפעת שאשא-ביטון - כולנו באנו מהפריפריה החברתית והגאוגרפית, אז תפסיק להתנשא עליי עם ההגמוניה של רחביה", המשיכה ברקע נסיונותיו של העיתונאי לענות לדבריה.

"אני לא קונה את זה", אמרה עוד. "ודבר שני, זו מהות הדמוקרטיה, להחליף שלטון בצורה מסודרת. 65 מנדטים לא רצו את נתניהו, ולכן נתניהו היום כנראה, אני מאוד מקווה, ואני אומרת את זה בהסתייגות (יסיים את תפקידו). אבל בוא נגיד בוקר טוב ונעשה חילופי שלטון כמו שצריך. הכל בפרופורציות".

"כל מי שנמצא איתי במפלגה הם ישראל הראשונה?", תמהה חברת הכנסת מיש עתיד. "תפסיק כבר עם הקשקוש הזה. מי שמייצג את ישראל הראשונה זה נתניהו שגר ברחביה שכל חייו הם שונים לחלוטין מהמסלול של מירב בן ארי, ועם כל הכבוד, אתה מחלחל את התאוריה המופרכת שלך ובאמת - מה זה מיצינו".