"נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו - זה מעשה לאומי מהמעלה הראשונה". את הדברים אמר היום (ראשון) יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, בנאומו בערבית שנשא במליאת הכנסת, במסגרת ישיבת ההשבעה של הממשלה החדשה, בה הוא עתיד לקחת חלק.

עם זאת, כשדיבר בעברית, יצא עבאס נגד האמירות שמגיעות מגוש תומכי ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, כי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, כי מפלגתו תשתלט על הנגב: "אף אחד לא מכר את הנגב לרע"מ. הנגב נשאר עדיין בתוך מדינת ישראל. תושבי הנגב הם אזרחי מדינת ישראל".

חבר הכנסת התלונן על הפוליטיקאים שלא מבדילים בין הזכויות האזרחיות של תושבי ישראל הערבים לבין הזכויות הלאומיות שלהם, ואת זה הוא מעוניין לשנות, בדגש האזרחי: "כשרוצים לפתור בעיות אזרחיות, הופכים אותם להיות כחלק מסוגיות לאומיות, ואז לכאורה אנחנו צריכים לפתור את כל המשברים, לתת פיתרון לסכסוף עקוב מדם של מעל ל-100 שנה כדי לתת פיתרון למצוקות החיים של אזרחי המדינה".

בסוף דבריו, הסביר כי "יש עוד דברים שאפשר לעשות כמו הסדרה של יישובים שיקדמו מעמד מוניציפאלי, שתהיה להם האפשרות לפתח את החקלאות, ולכן, אני מקווה שהשותפות האזרחית שאנו מנסים לקדם גם תגשר על הפערים ברמה הלאומית ותביא אותנו יחד לדיאלוג ודו-שיח, שלא נעמוד אחד מול השני כאויבים. זה לא המבחן רק של הקואליציה, גם המבחן של האופוזיציה".