נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הצהרה הערב (ראש) ובה בירך על כינון הממשלה החדשה בישראל ועל היבחרם של נפתלי בנט כראש ממשלת הישראל ה-13 ושל יאיר לפיד כראש הממשלה החליפי ושר החוץ. 

בהצהרתו, כתב הנשיא: "בשם העם האמריקני, אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה המשנה ושר החוץ יאיר לפיד ואת כל חברי הקבינט הישראלי החדש.  אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את כל ההיבטים של מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו". 

"לישראל אין חבר טוב יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשורים של שיתוף פעולה הדוק וכאשר אנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארצות הברית נותרת בלתי מעורערת בתמיכה בביטחון ישראל", הדגיש הנשיא האמריקאי. "הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום למען ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור הרחב יותר".

בהמשך, התקיימה שיחה בין השניים ובמהלכה רה"מ בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל. 

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן הצטרף לברכות: "נמשיך לעבוד עם ישראל בקידום סוגיית השלום, ונישאר מחויבים לביטחונה של ישראל. אנו מצפים לחזק את כל ההיבטים בשותפות של ארה"ב וישראל, ועובדים יחדיו למען עתיד בטוח ומשגשג".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בירך גם הוא את בנט ולפיד, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יחד, נבחן את הדרכים לחיזוק היחסים בין קנדה לישראל".

כמו כן, גם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ בירך את בנט וכתב בדף הטוויטר שלו: "אני מצפה לעבוד איתך. אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצידה". 

Congratulations to PM @naftalibennett and alternate PM @yairlapid for forming a government. I look forward to working with you. Austria is committed to Israel as a Jewish and democratic state and will continue to stand by Israel‘s side.

— Sebastian Kurz (@sebastiankurz) June 13, 2021


קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה ומסרה: "גרמניה וישראל קשורות בידידות ייחודית שאנו רוצים להעמיק עוד יותר. אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק איתך". מזכיר המדינה הבריטי לענייני חוץ וחבר העמים, דומיניק ראב מסר: "מצפה להמשך שיתוף הפעולה בין בריטניה לישראל בנושא ביטחון, סחר ועבודה משותפת להבטחת השלום באיזור". 


מנגד, ברשות הפלסטינית תקפו את ממשלת בנט-לפיד. בהצהרה שפרסם משרד החוץ זמן קצר לאחר השבעת הממשלה החדשה נאמר כי הפלסטינים אינם מצפים לשינוי במדיניות ישראל. "אנו מעריכים כי המדיניות של נתניהו לא תשתנה, ואף עלולה להיות גרועה יותר", נכתב. 

על פי הרשות, הפלסטינים ישפטו את הממשלה החדשה על פי עמדתה כלפי הפלסטינים, במיוחד בנושא קידום פיתרון שתי המדינות וסוגית הסיפוח.  כמו כן ברשות ישפטו את הממשלה על בסיס יחסה גם לירושלים, הר הבית וסוגית שייח ג'ארח וסילוואן.