לאחר 12 שנה, ישראל התעוררה הבוקר (שני) לכהונתו של ראש ממשלה חדש, נפתלי בנט. הכתב הפוליטי של חדשות 13, ספי עובדיה, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על טקסי העברת השלטון הצפויים היום, ועל האתגרים המצפים לבנט בתקופה הקרובה.

ראשית התייחס עובדיה לביטול טקס החילופין הרשמי בין נתניהו ובנט: "נכון, תהיה פגישה בין נתניהו לבנט בשעות הצהריים. אתמול בנט פגש את המזכיר הצבאי ואת ראש המטה לביטחון לאומי, התחיל לקבל תמונה מודיעינית. היום ייפגש עם נתניהו ללא טקס. יש סודות מדינה ויש נושאים שרק רה"מ בישראל מכיר. או כמעט רק רה"מ, הוא ייחשף אליהם אולי אתמול אולי במהלך הפגישה היום עם נתניהו. רה"מ אמון גם על השב"כ והמוסד, שר הביטחון יודע המון דברים אבל רה"מ יודע בדרך כלל יותר. הליך החפיפה, אני לא יודע כמה עמוק הוא יהיה אבל הוא יתקיים היום, טקס לא יהיה, על הטקס אחראי הגורם שמקבל את ראש הממשלה כלומר רה"מ היוצא, בלשכת נתניהו לא ארגנו טקס שכזה פשוט".

בהמשך התייחס עובדיה לנאומו של נתניהו אמש במליאה, שהראה כי הוא אינו הולך לשום מקום: "נתניהו מבקש לקבע את מעמדו כיו"ר האופוזיציה, כדמות בכירה בציבוריות הישראלית וזה לא היה יום קל אתמול מבחינתו, לא ברמה האישית ולא ברמה הפוליטית, המסר שהיה חשוב לו להעביר זה שהוא לא הולך לשום מקום כדי לעצור סחף אפשרי כלפי מטה, גם בתוך הליכוד. לכן אחת המטרות המשמעותיות שלו בשבועות הקרובים תהיה לנסות להביא את מרכז הליכוד להסכים לפריימריז מחודשים לראשות התנועה".

"נדע בחודשים הקרובים עד כמה הסחף עמוק. אני חושב שנתניהו בליכוד עדיין הגורם הפוליטי הכי חזק. אם לצורך העניין נבחן אותו בפריימריז מתפקדים או במרכז הליכוד הוא עדיין צפוי לנצח, אבל רבים בליכוד לא מעוניינים בפריימריז ואומרים 'נתניהו יו"ר הליכוד, אנחנו לא קוראים עליו תיגר. לא צריך לטרטר את המערכת רק כדי שנתניהו יוכל לקבע את מעמדו שוב, הוא יו"ר הליכוד עד אשר נצא לבחירות לכנסת הבאה'. למרות העמדה הזאת שפושטת בגורמים נרחבים בליכוד, גם בצמרת הליכוד ובספסלים האחוריים, אבל אני מניח שאם נתניהו ירצה הוא יצליח לכפות את דעתו גם בנושא הזה אבל זה לא יהיה פשוט, הפעם הוא צפוי להיתקל בקרב", הוסיף.

"כ"ץ נראה לפי הצלילים שאני מזהה מתחיל ליישר קו עם נתניהו, הוא יו"ר המזכירות בליכוד. השאלה מה תהיה העמדה של יו"ר המרכז. יולי אדלשטיין זה סיפור מעניין, כרגע צפוי להתמודד נגד נתניהו, רוצה פריימריז מוקדמים אבל לא מאוד כי הוא מבקש להיערך לזה. זו בערך מפת האינטרסים של בכירי הליכוד המשמעותיים, שרלוונטיים", המשיך עובדיה.

לאחר מכן נשאל עובדיה מהם האתגרים המיידים של הממשלה, והשיב: "ממשלה שכל חבריה, לרבות השרים הבכירים ביותר, יהיו חייבים להיות בכנסת בכל רגע נתון בגלל הרוב הדחוק. ראינו אתמול באיזה דוחק הכנסת נתנה אמון בממשלה הזאת, אבל האתגרים המיידים מעבר לנושא הפרלמנטרי הם דווקא בנושא מדיניות חוץ וביטחון. הקו שעובר באופן קלאסי בין שמאל לימין בישראל, מצעד הדגלים מחר, העמדה של שר הביטחון היוצא והנכנס גנץ היא שצריך להסית את מסלול המצעד, העמדה המסתמנת של השר לבט"פ המכהן עמר בר לב כנראה תהיה דומה וכשהעניין הזה יתפרסם מתישהו היום, תהיה ביקורת על בנט מימין, אתה נכנע, תעשה אחרת. יענה מה שיענה אבל הנה אתגור ראשון שלו".

"זה עוד כלום, בשבוע הבא במשרד הביטחון נערכים לאירוע משמעותי, זה דומה על פניו לאירוע עמונה וזה הסיפור של המאחז אביתר. בשבוע הבא מכוונים במשרד להתחיל אולי לטפל בפינוי הזה, זה יכול לגרור תמונות לא פשוטות. זה באמת אתגר מאוד משמעותי גם ברמה הציבורית לבנט, האיש היה מנכ"ל מועצת יש"ע, צמח מהימין", המשיך עובדיה.

לבסוף נשאל עובדיה עד כמהנאומו של נתניהו אמש מסבך את ממשלת בנט־לפיד עם ממשל ארה"ב: "הנאום של נתניהו לכאורה עסק בחשיפת עמדה עדכנית של הממשל האמריקני בכמה נושאים, בהחלט יש נושאים שרק רה"מ בישראל יודע, חלק מזה קשור ביחסים עם ארה"ב ובכל זאת גם גנץ וגם אשכנזי כששמעו את הנאום הזה והם שותפי סוד בכל הקשור לנושא הזה לא רק שמאוד לא אהבו את הנאום, בחלקו טענו שהוא לא מאוד מדויק, לפחות בנושא של העמדה האמריקנית לעניין ההתנחלויות. הם לא מכירים דרישה להקפאה. אף אחד למעט נתניהו ואולי הוא מכיר משהו שאיש לא מכיר וצריך לקחת את זה בחשבון, לא הכיר דרישה מלאה להקפאה מלאה. אני לא יודע אם בנט יצטרך להתמודד עם זה אבל שמעתי כעס כלפי נתניהו כי ייחס לממשל האמריקני עמדה יותר קטגורית, שאולי תדחוף את האמריקנים לעמדה כזאת".