לאחר שאתמול הושבעה הממשלה ה-36, היום (שני) היא תצא לדרכה עם טקסי החילופים במשרדים השונים, וכן עם הצילום הקבוצתי המסורתי שנערך בבית הנשיא, בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וכל השרים.

בתום הצילום המסורתי ראש הממשלה, נפתלי בנט, הסתודד עם שר הביטחון, בני גנץ, והשר לבטחון פנים, עמר בר לב, והם שוחחו על מצעד הדגלים הצפוי מחר.

בתום הצילום המסורתי בבית הנשיא, פתח ראש הממשלה נפתלי בנט את יומו הראשון בתפקיד בקברו של חברו הקרוב, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בהר הרצל. "בכל צומת חשוב בחיי אני חושב על חברי ואחי, עמנואל. תחושת המסירות, השליחות והנתינה של עמנואל למען העם והארץ מלווים אותנו תמיד", אמר בנט.

בנט עולה לקברו של עמנואל מורנו (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
בנט עולה לקברו של עמנואל מורנו (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

כאמור, לאורך היום מתקיימים טקסי החילופים במשרדי הממשלה. ראשון החל הטקס במשרד הכלכלה והתעשייה, כאשר השרה אורנה ברביבאי נכנסה לתפקידה במקום השר היוצא עמיר פרץ, שנפרד מהחיים הפוליטיים. בהמשך, שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן והשר היוצא, ישראל כ"ץ, קיימו את טקס החילופים ואיחלו זה לזה הצלחה בהמשך דרכם.

אביגדור ליברמן וישראל כ''ץ בחילופים במשרד האוצר (צילום: דוברות משרד האוצר)
אביגדור ליברמן וישראל כ''ץ בחילופים במשרד האוצר (צילום: דוברות משרד האוצר)

לאחר מכן נערך הטקס במשרד המדע והטכנולוגיה, כשהשרה אורית פרקש-הכהן נכנסה לתפקידה במקום חברה למפלגה חילי טרופר, שכיהן במשרד בשלהי ימיה של הממשלה היוצאת. "נכנסתי הבוקר למשרד החדשנות הטכנולוגיה והמדע. משרד מרתק בתחומים שנוגעים בכל היבטי חיינו. במעמד חילופי השרים עם השר היוצא חילי טרופר. נלמד, נעשה ונצליח", צייצה פרקש הכהן.

בהמשך נערך טקס החילופים במשרד הבינוי והשיכון, כאשר השר זאב אלקין ייכנס לתפקידו במקומו של השר היוצא יעקב ליצמן. "זו ממשלה רפורמית שחתומה על הסכמים הפוגעים בכל הקדוש והיקר לנו. אני מאחל לאלקין שיהיה מעט זמן במשרד. זה לא אישי. הוא נקלע לתאונת דרכים", אמר ליצמן.

לאחר מכן ייערך טקס החילופים במשרד החינוך, כשהשרה יפעת שאשא-ביטון תיכנס לתפקידה במקום השר יואב גלנט. בשעה 13:00 ייערך טקס החילופים במשרד החוץ, כאשר ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ייכנס לתפקידו במקומו של השר היוצא גבי אשכנזי.

בחמישה משרדים לא ייערך טקס: בין ראש הממשלה היוצא נתניהו וראש הממשלה הנכנס בנט לא יתקיים טקס חילופין אלא שיחת חפיפה בלבד, שתתקיים בשעה 13:30 בלשכת ראש הממשלה. השר לביטחון פנים, עומר בר לב, בחר לבטל את טקס החילופים עם השר היוצא אמיר אוחנה. שרי כחול לבן, בני גנץ, חילי טרופר ופנינה תמנו שטה, ממשיכים בתפקידיהם מהממשלה הקודמת כך שאין צורך בטקס חילופים.

בשעה 15:30 יתקיים טקס חילופי השרות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במסגרת הטקס, שרת התחבורה הנכנסת, ח"כ מרב מיכאלי תישא דברים ותיכנס לתפקיד במקום השרה היוצאת מירי רגב.