סוף עידן גם בליכוד? השבעת ממשלת בנט-לפיד אמש, ככל הנראה הציתה תהליך פוליטי רחב, שאת תוצאותיו נראה בעוד כמה שנים, גם אם ממשלת האחדות לא תשרוד. מה יעלה בגורל מפלגת הליכוד, מפלגת השלטון ב-12 השנים האחרונות? האם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, יוסיף לעמוד בראשה? היועץ האסטרטגי אייל פרדיס העריך הבוקר (שני) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM: "לא חושב שביבי יישאר".

"יש תחלופת דורות בכל המפלגות", הוסיף היועץ האסטרטגי. "בליכוד לא ירצו להחזיר את ביבי, ולא ירצו להמליך את יוסי כהן (ראש המוסד לשעבר, ע"ע). המהלך הזה הוא בלתי הפיך. ביצה קשה אי אפשר להפוך למקושקשת. אני מציע להיות אופטימי כי הממשלה הזו תצליח".

האם הממשלה הזו תחזיק? פרדיס העריך שכן: "זה אפשרי, למרות הצעקות אתמול ולמרות שזה נראה כמלחמת עולם". "ביבי היה מוכן לוותר ברוטציה לגדעון סער, לבני גנץ אבל לא הסכים לפנות את עצמו לטובת מישהו מהליכוד לפחות לשנה הראשונה", המשיך. "פה נוצר כעס בתוך הליכוד. כולם אומרים את המשפט הכי לא נכון - 'ביבי פה כדי להישאר'. אני לא חושב שביבי יישאר". 

פרדיס הסביר: "יש החלפה דורית בהנהגה של המדינה, שזה מעבר לביבי, זה אנשים צעירים שבאים מההייטק, וגם ניר ברקת שעשוי מאותו החומר. גם ישיבת הממשלה אתמול הייתה ישיבה מקצועית. מתחילים בזמן. זה דור אחר שביבי לא יכול למצוא את עצמו ביניהם. זה תהליך בלתי הפיך".