הזמרת אחינועם ניני התנצלה היום (שני) בפוסט בפייסבוק על הדברים שאמרה אמש במהלך החגיגות בכיכר רבין על הקמת הממשלה החדשה, במסגרתם אמרה "נפטרנו מהמן" ברמיזה לבנימין נתניהו.

"אמש בכיכר רבין היתה אנרגיה מטורפת ושמחה גדולה. עליתי לשיר עם לב דופק. הרי עברו 25 שנה מאז שנבחר נתניהו לראש ממשלה אחרי רצח רבין...הרצח הנורא שאירע באותה הכיכר דקות ספורות אחרי ששרנו גיל דור ואני על אותה הבמה!..רצח מזעזע ששינה את חיי. מאז אני לוחמת, למען השלום, למען זכויות אדם, למען ערכים נשגבים בעיניי, למען מדינת ישראל על כל גווניה ואזרחיה. שלטון נתניהו הביא עימו רוחות רעות מאד, אני אישית חוויתי על בשרי את תוצאות מדיניות ההסתה, השנאה והאלימות. עבור רבים מאד, היו אלה שנים חשוכות וקשות, והנה, הנה... באו לסיומן", פתחה ניני את דבריה.

"עליתי לבמה, נרגשת מאד, לוחמת וותיקה, עם שותפי גיל דור. לא הכנתי נאום. רצינו לשיר, בפעם האחרונה, את המנון הדמוקרטיה שליווה את המחאה מתחילתה, והחלטתי ברגע האחרון, לאלתר בפתיחה. לדבר על רגשותי, על המצב, בספונטניות, בחריזה. וכך דיברתי בחריזה על הממשלה החדשה, שהיא תעודת כבוד למדינה כולה, כי כל אחד מהמנהיגות והמנהיגים עשה את האגו שלו "כזה קטן", ואז אמרתי (כי החרוז התאים)..."וכך נפטרנו מהמן". יצא לי. מהבטן, מהלב, מהכאב הכמהה להפך לשמחה. הקהל הריע, המשכתי לשיר, שרתי לאחר מכן את imagine, עם כל הקהל. היה רגע של קטרסיס, של סיפוק....הבאנו שינוי, במו ידינו, בגופינו, בקולינו", המשיכה.

"מייד כשירדתי מהבמה, הרגשתי שמשהו לא בסדר, אך רק לאחר מכן התבהרה לי התמונה. התחלתי לקבל תגובות רבות, מאנשים יקרים לי, אנשים שאני מעריכה, על השימוש במילה "המן". נפגעו. נחרדו, הרגישו שזה לא במקום, שזה מוסיף לשיח האלים, מאפיל על הניצחון הגדול. כשאני חושבת על השיח הכל כך אלים שיצא מבית היוצר של נתניהו וחבר מריעיו במשך עשורים ארוכים, אני תוהה, מה במילה הזאת שאמרתי? מה נתפסו אליה? ועוד אחרי המחזה המזעזע שהיה בכנסת, רווי ההסתה והכיעור? ובכל זאת, המילה ננעצה כסכין בתודעה של אנשים שאני מכבדת ואוהבת", הוסיפה ניני.

"הימים הם ימי תקווה. שינוי. פשרה. זה המקום שאני מבקשת לחזק ולהאיר! אני מורידה את הכובע בפני יאיר לפיד בעיקר , וכל חברי הקואליציה
כולל נפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, אביגדור ליברמן ומנסור עבאס שאני במחלוקת אידיאולוגית נוקבת איתם, שהיו מוכנים לוויתורים קשים, למען מדינת ישראל. הקטינו את האגו , הגדילו את הראש והרחיבו את הלב. לא פשוטה מלאכתם, אבל אני רוצה לחזק ידיהם. אין לי שום רצון ללבות אש , זו איננה דרכי. זו איננה דרכנו. אז את המילה שיצאה מפי, אני מבקשת למחוק מהפרוטוקול. מתנצלת בפני ציבור רחב שנפגע. לא זו דרכנו. ואת כל שאר המילים הטובות, מבקשת להשאיר ולהאיר. יש הרבה עבודה לעשות, עד שנגיע לשלום ושיווין, אבל היום, עכשיו, יש תקווה", סיימה ניני את דבריה.