ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט וראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נפגשו היום (שני) לפגישה חפיפה בלשכת רה"מ בירושלים. ל"מעריב" נודע כי הפגישה בין השניים הייתה קצרה במיוחד והסתיימה לאחר 25 דקות בלבד.

אמש התכנסה הממשלה ה-36 בראשות נפתלי בנט לישיבתה הראשונה לאחר שמליאת הכנסת אישרה ברוב של 60 ח"כים מול 59 את ממשלת החילופים של בנט-לפיד, ובכך הגיעה לקצה תקופת 12 שנות שלטונו של מנהיג הליכוד בנימין נתניהו.

בנט פתח את הישיבה באומרו כי "אנחנו בפתחם של ימים חדשים, תלאות זו לא מילה מוגזמת, תלאות הקמת ממשלת האחדות מאחורינו וחובת ההוכחה עלינו. נפעל יחד בשותפות ואחריות כדי לאחות את הקרע בעם אחרי תקופה ארוכה של שיתוק מריבות עם הפנים קדימה".

הוא הוסיף: "אני מאמין בכם, בכל אחד מכם. יש כאן מצב מיוחד שהשרים מתאימים במיוחד לתפקידיהם וזה מרענן. כדי שהמהלך הזה יצליח, נצטרך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגיים. להתמקד בעשייה מעשית, בחיים עצמם. סלילת כבישים, חינוך, בריאות, כלכלה, ביטחון. וזה ישמור על יציבות הממשלה".

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, אמר כי "מה שהקים את הממשלה אלה חברות ואמון והן אלו שיחזיקו אותה". לאחר מכן, הישיבה הקצרה ננעלה.

ישיבת המליאה נפתחה במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, אולם עם תחילת נאומו של בנט הורחקו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק לאחר שהפריעו לנאומו והניפו תמונות של משפחות של חללי פיגועים, ואילו חבר הכנסת איתמר בן גביר הורחק לאחר שהניף דגל שחור וכרזה. לאחר מכן עברה הישיבה לעסוק בבחירת יו"ר הכנסת החדש, ח"כ מיקי לוי מיש עתיד.

לאחר מכן הצביעה מליאת הכנסת על בחירתו של יו"ר הכנסת החדש, חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד). לוי נבחר ברוב של 67 ח"כים ועם בחירתו החליף לוי מקומות עם יו"ר הכנסת הקודם יריב לוין, וניהל את המשך הישיבה במהלכה נערכה הצבעת אמון ראשונה בממשלת החילופים. 

לאחר ההצבעה נמסרו הצהרות אמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי והשרים. הממשלה זכתה בהצבעת האמון לתמיכת 60 ח"כים, כשסעיד סעיד אלחרומי מסיעת רע"מ הפך לחבר הכנסת היחיד שנמנע.