טקס חילופי השרות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתקיים בשעה זו (שני). שרת התחבורה הנכנסת ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, תיכנס לתפקידה במקום מירי רגב, שכיהנה בו בשנה האחרונה. 

במהלך נאומה פנתה רגב למיכאלי, באומרה כי היא "מקווה שהדברים שיוחסו לך אינם נכונים ושאת אינך מתכוונת לקצץ בתקציבים של יהודה ושומרון, הם מרקם החיים, המשרתים את היהודים והערבים כאחד, לחיים משותפים ביהודה ושומרון. את מקבלת משרד עוצמתי".

מיכאלי, שעלתה לאחר רגב, אמרה כי היא "רוצה את היוזמות והרעיונות שלכם, שתגידו תמיד כל מה שאתם חושבים גם אם הם שונים משלי, כל זמן שהם נאמרים בכבוד ובנימוס ומתוך רצון שדברים יעבדו ולא מתוך רצון להתנגח. אני ממש מפצירה בכם לקחת את זה בכל הכח, יש המון מה לעשות, יש הזדמנות אדירה לעשות את ההמון הזה".

"תחבורה היא לא מטרה, אלא אמצעי. תחבורה יוצרת את הוויית החיים שלנו, ברמה המוחשית היא מאפשרת לנו להגיע או לא להגיע ממקום למקום, אבל גם בחיים, להיות מי שאנחנו רוצים להיות. לכן, המצב חמור, זה לא סוד שבמדינת ישראל התחבורה לא מאפשרת להגיע, גם לאלו שנמצאים במרכז, מכיוון שהם תקועים במרכז, כבר אלו שמגיעים מהפריפריה למרכז - הם נתקעים במרכז, הגיע הזמן לשחרר את התקיעות במדינה שנוכל להתחיל לנשום", הוסיפה השרה הנכנסת.

"אחד הדברים שתוקעים את יכולתה של החברה הערבית כמו גם הפריפריה היהודית", הדגישה מיכאלי. "נייצר שוויון מגדרי בתחבורה, לנשים יש תחנות יותר רבות בחייהן, צריכות לעשות יותר סידורים, הן צריכות להסתדר בלי האוטו יותר פעמים והן צריכות ביטחון אישי באוטובוס וברחוב. זה התפקיד שלנו לגרום לביטחון הזה".

את הישיבה פתח סגן השר היוצא, אורי מקלב, כשאיחל "לכולם הצלחה בתפקיד". שנייה עלתה רגב, באומרה כי "לפני למעלה משנה הצגתי את החזון שלי למשרד התחבורה, הגעתי למשרד עם תכנית סדורה - איך נכון להציב את ישראל בפני עידן חדש של תחבורה חדשה חכמה, תשתיות לאומיות מתקדמות, סדרי עדיפויות והעברת משאבים אל הפריפריה החברתית והדמוגרפית על מנת לחבר את ישראל כולה, להפוך אותה לנגישה יותר שוויונית יותר, צודקת יותר ומאפשרת יותר".

"ישנה אמירה נכנונה אך ישנה - אני שמחה שהנהגתי בשנה הזו את התשתיות והיסודות שאת פירותיה רואים כעת ונראה בשנים ההקרובות", אמרה, ופנתה אל מיכאלי בבקשתה: "אל תהרסי את מתווה התחבורה המזרחית, הוא נועד לחבר את חלקיה של ישראל. עוד שעה אציג לך את תוואי המסילה ההסטורית שיחבר בין קרית שמונה לאילת".

"למדנו מההיסטוריה שבכל מקום שיש רכבת - יש חיים והחיים אמורים להגיע גם לדימונה וגם לקרית שמונה", הדגישה.

 היא הוסיפה לדבר על השנה האחרונה ועל תפקודה כשרה במשבר הקורונה: "השנה הזו לא הייתה שגרתית, נכנסתי למשרד בעיצומה של הקורונה, אחד המשברים הקשים באנושות. המשבר חייב את משרד התחבורה לסגל מדיניות של עבודה בחירום ובתנאים שלא התמודדו איתם בעבר".

"כדי להתמודד ננכונה נדרשנו לקדם מדיניות חדשה, הנוגעת לכל תחומי החיים. ניהול התנועה בעת המשבר, כל זאת תוך הקפדה על שמירה על בריאות העם. קיבלנו החלטות לא פשוטות שלשמחתי התגלו כנכונות. מרב, את תכירי בכובד המסכות והאחריות, הפער בין מה שאומרים או כותבים הוא כמרחק הקטבים. למדתי להתרכז ברעשי הרקע ולהתעסק במעשים", ציינה.