ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, נשא היום (שני) דברים במהלך ישיבת סיעות הימין, כיממה לאחר השבעת הממשלה בראשותו של נפתלי בנט. "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד, שלא הייתה כדוגמתה", אמר בפתח דבריו. "שלושת הדברים שמאחדים את הממשלה הזו הם: שנאה, הדרה ושררה, נפיל אותם מהר יותר ממה שאתם חושבים".

בנימין נתניהו תוקף את הממשלה החדשה. צילום: ערוץ כנסת

עוד אמר נתניהו, כי "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד - 53 ח״כים, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה. היא תיפול מהר ואגיד לכם למה: הדבר היחיד שמחבר ביניהם זה שנאה, הדרה ושררה. על זה אי אפשר להחזיק ממשלה. יש בהם כל כך הרבה ניגודים ועם שנאה כזו אי אפשר להחזיק ממשלה לאורך זמן. מי שהעביר שישה מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל יכול אולי להוליך שולל ולהקים ממשלה זמנית אבל לא יותר מזה. אנחנו נעמוד מולם באופוזיציה חזקה ומאוחדת ונפיל את הממשלה הזאת בהזדמנות הראשונה. אני אומר את זה מתוך הניסיון האישי שלי. הובלתי אופוזיציות ב-1995 ושוב ב-2005. עבדנו קשה, יחד, והבאנו בשני המקרים ניצחונות גדולים. זה יקרה גם הפעם רק הרבה יותר מהר".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בישיבת בלוק הימין (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בישיבת בלוק הימין (צילום: מרק ישראל סלם)

"אני מבקש משמעת אופוזיציונית", אמר ראש הממשלה היוצא. "יש להם מרווח של סיכה ולכן אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית. אני רוצה גם לכידות, והלכידות מתבטאת בישיבה הזאת, בישיבת ראשי הסיעות שקבענו שניפגש כל שבוע ביום שני ומעת לעת במהלך השבוע. אנחנו יודעים ואני מרגיש בקצות האצבעות איפה נקודות התורפה שלהם. חלק מכם כבר דיברו איתי על זה, אפשר להפיל אותם וזה אפשרי אם נפעל יחד מלוכדים במשמעת ברזל".

"יש לי עוד בקשה", אמר נתניהו והסביר: "אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה, נשיג אותו. אם נתכתש פנימה - לא נשיג אותו. לכן אני מבקש לירות מהנגמ״ש החוצה ולפגוע ויש לנו אפשרויות לעשות זאת. אם נרכז את כל המאמץ שלנו אנחנו נפיל אותם ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם כי זו טובת המדינה. הממשלה הזו היא ממשלת הונאה, ממשלת ניגודים ושעטנז, שלא מסוגלת לעשות כלום למען הביטחון שלנו, למען כלכלה בריאה. אנחנו נקבע כללים בינינו ואנחנו נעמוד בהם שיחייבו את כולנו ונלך בדרך הזאת - ונושיע את מדינת ישראל ואת עם ישראל, בעזרת השם. תודה רבה לכם".

חבר הכנסת משה גפני: "מה שהם רצו זה לפורר את הגוש של הימין, החרדים והמסורתיים, והישיבה הזו היא תגרום לכך שנחטוף עוד הרבה מתקפות, הם רצו שאנחנו החרדים נצא מהגוש הזה, אבל אנחנו לא, אנחנו נשאר כאן, זה הבית שלנו".

השר לשעבר חבר הכנסת אריה דרעי הוסיף: "רצו לקחת לנו את השלטון ושנשתוק ונגיד תודה רבה. יש להם בעיה שצעקנו? לדעתי לא היה מספיק, היה צריך יותר. אין יותר ביקורת פנימית בבית, נגמר מספיק. צריך להסתכל עם הפנים קדימה. אחד מראשי הממשלה החדשה אמר לי: יגידו למר ליברמן ראש הממשלה רוצה שתבוא אליו, הוא יגיד, שיבוא אלי".

השר לשעבר חבר הכנסת יעקב ליצמן המשיך במתקפה על ראש הממשלה נפתלי בנט: "ציפיתי שבנט יוריד את הכיפה, לבינתיים הוא לא הוריד, אבל מי שמסתכל בהסכמים הקואליציוניים צריך לקרוע קריעה. מי שקורא את ההסכמים האלו, צריך לעשות קריעה. ושקלתי לעשות את זה, ניהיה אופוזיציה ונגיש הצעות חוק שיביכו אותם.

חבר הכנסת דודי אמסלם: "הם יגישו הצעת חוק שלגוש הימין אסור להגיש הצעות חוק".

יעקב ליצמן בישיבת בלוק מפלגות הימין  (צילום: מרק ישראל סלם)
יעקב ליצמן בישיבת בלוק מפלגות הימין (צילום: מרק ישראל סלם)

גפני: "מתן כהנא התלונן שלא שכבנו במארבים, כנראה מנסור עבאס כן היה אתו שם בצבא".

נתניהו המשיך: "לא ראיתי ישיבת אופוזיציה כזאת וזה דבר חזק מאוד, ואני בוגר עשרות שנים פה. אנחנו מגובשים וחזקים. כולנו מאמינים לא רק במורשת ישראל אלא גם במורשת הלאומית שלנו והעובדה שהקדוש ברוך הוא וההיסטוריה לא יתנו לנו אפשרות נוספת. אנחנו חייבים לדאוג לעתידו וקיומו של עם ישראל. הדרך שלנו הביאה הישגים כבירים ואנחנו נמשיך בה. שלא תיפול רוחכם, תזקפו קומתכם. אנחנו ננצח ביחד. אני מאמין בזה באובססיביות, אני רואה פה אמונה ושליחות ואני מאמין בכם. נחליף את הממשלה הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

לסיום אמר, "אני אפגש עם כל אחת ואחד מחברות וחברי סיעת הליכוד. נמנה מרכז לאופוזיציה ונחלק את הועדות בינינו מתוך הידברות והסכמה. תודה לכל אחת ואחד מכם על מה שעשינו עד עכשיו ומה שנעשה מעכשיו".