עדיין מתקשים להפנים את המציאות: ראשי סיעות האופוזיציה התכנסו היום (שני) כחלק מתחילת עבודתם המשותפת, הפעם מן המתרס השני של עבודת הכנסת. אבל, אך מהרה, התגלה שחלק מראשי הסיעות עדיין לא מפנימים את הסיטואציה החדשה שנוצרה, כעת, כשנפתלי בנט הוא ראש הממשלה המכהן, ובנימין נתניהו הוא יו"ר האופוזיציה.

לפני שנתניהו נשא את נאומו, שפתח את אירוע כינוס ראשי סיעות האופוזיציה, הציג אותו יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, כ"ראש הממשלה". רק כשנתניהו הגיע לדוכן, נזכר זוהר לתקן, ואמר בקלילות: "וואלה, כוחו של הרגל", ופנה לנתניהו: "מבחינתנו אתה תמיד ראש הממשלה שלנו". נתניהו אמר בעודו מגיע לדוכן: "מה, אני אתווכח איתכם?", והנוכחים פרצו בצחוק.

אבל זו לא הפעם היחידה שקרתה הטעות. במהלך נאום הפתיחה שלו, אמר חבר הכנסת אריה דרעי (ש"ס): "אין לי הרבה מה להוסיף, אני חושב שראש הממשלה...", ומיד הבין שטעה, שכן, נתניהו כבר לא נושא בתואר, והחל מהיום הוא יו"ר האופוזיציה. דרעי פנה לנתניהו ואמר: "קשה, אתה רואה...".

אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נתניהו לא נשאר אדיש לדברים: "אריה, אל תילחם בזה. תגיד 'הוד מעלתך', אני יודע?". "אוי אוי אוי, מה יעשו עכשיו... הכותרות הבאות", צעקה אחת מהנוכחות בבדיחות הדעת, ונתניהו הוסיף: "נתניהו ביקש שיקראו לו 'הוד מעלתו'... התקשורת, האולפנים יחגגו". 

גם יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ משה גפני הוסיף הלצה משלו: "זה לא יפה שאני אומר את זה ברבים, אבל מתן כהנא, יש אצלכם אחד כזה. הוא אומר 'אני שכבתי במארבים עם נפתלי בנט, ואתה באיזה מארבים שכבת?', לא משנה, אני למדתי תורה ובסדר. אבל באמת, העדינות שלנו לא נתנה לנו להגיד: 'באיזה מארבים שכבת עם מנסור עבאס?'. בגלל העדינות לא אמרתי. אמרנו לו שכבת במארבים בעיתון 'במחנה'", בקריצה לשירותו הצבאי העורפי של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד.