הממשלה ה-36 יצאה לדרך היום (שני) עם "העברת המקל" בין שרי המשרדים השונים. במהלך היום, התחלפו יוצאים בנכנסים, ופיזרו הבטחות לעבר אנשי משרדם, הקולגות החדשות. אלו ההבטחות שנשמעו מפיהם של השרים החדשים:

שר הבריאות הנכנס, ניצן הורוביץ, הבהיר כי משרד הבריאות תחת חסותו יהיה "חוד החנית של זכויות האדם", והצהיר כי יפעל לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה. כמו כן, הוסיף ואמר כי "אף שיקול זר לא יחדור למרחב משרד הבריאות, לא אאפשר לבעלי אינטרסים וגורמים משחיתים לפגוע ביושרתו".

מרב מיכאלי, מי שתהא אמונה על משרד התחבורה, הבהירה כי תפעל לשוויון מגדרי בתחבורה, והסבירה: "נשים צריכים ביטחון אישי באוטובוס וברחוב".

במשרד המשפטים, נערך גם כן טקס בנוכחותו של השר הנכנס, גדעון סער. בין היעדים שהגדיר סער עם כניסתו למשרד – קיצור הליכים אזרחיים ופליליים כאחד. הוא הדגיש כי על מערכת המשפט לא לעסוק בזוטות, כדוגמת הליכים פשוטים המאלצים אדם לעבור את הליכי המשפט הפלילי במלואם, לרבות הגשת כתבי אישום.

יאיר לפיד, בתפקידו כשר החוץ, הבטיח לבנות את יחסיו עם הממשל האמריקאי ועם המדינות האירופאיות כמו גם דיאלוג משופר בין הצדדים. עוד הוסיף כי יפעל לחיזוק השלום עם מדינות המפרץ, מצרים וירדן, וציין כי ימשיך את מגמת הסכמי אברהם, בשאיפה לחתימת הסכמים עם מדינות נוספות באזור.

עם כניסתה לתפקיד, שרת הפנים איילת שקד הבהירה כי תפעל ליישום מדיניות הגירה אחראית, להשבת מסתננים לארצם תוך עידוד יציאה מרצון. שקד הוסיפה כי תפעל להענקת מענה ראוי למשבר הקצאת הקרקעות ומתן היתרים לבניה במטרה להגדיל את היצע הדיור וזירוז מתן אישורי תוכניות. כמו כן, ציינה כי יש צורך בהפחתת הרגולציה ויצירת שיתופי פעולה בין גורמי השלטון, תוך צמצום פערים בין שכבות האוכלוסיה.

שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, התחייב להעביר תקציב תוך 140 ימים והדגיש כי לא יוביל להעלאת מיסים.