החלטת הנהלת הקואליציה, שלא לאפשר העלאת הצעות חוק פרטיות במשך חודש ימים, מעוררת הבוקר (שלישי) זעם בקרב חברי האופוזיציה. בהודעה מטעם סיעת יש עתיד, הסיעה הגדולה בקואליציה החדשה, נמסר כי "כנהוג בכל הכנסות, בחודש הראשון אין הצעות חוק פרטיות. ההחלטה היא לתת לחברי הכנסת ולשרים להיכנס ולהשתלב בתפקידם החדש, לוועדות לקום ולהניע ולאחר מכן, נאפשר חקיקה פרטית". 

במפלגתו של לפיד ציינו עוד: "ההחלטה אינה נובעת מרצון למנוע מחלוקות ועימותים אלא מדובר לטענתם בנוהג קבוע ומקובל בכנסת". בהמשך פירטו החלטה נוספת, לפיה יצומצם מספר החברים בוועדות הכנסת. "בימים אלו אנו שוקדים על הקמת הוועדות והרכבן בהתאם לסיעות וגודלן היחסי, לא צפויה להיות פגיעה באף סיעה. אף אחד לא יופלה", הדגישו.

בתגובה אמר ח״כ משה ארבל (ש"ס) כי "החלטת הנהלת הקואליציה למנוע במשך חודש לחוקק מעידה כאלף עדים על השיתוק הצפוי לנו ממשלת הכלאיים הזו שלא מסוגלת להסכים על כלום". לדבריו, לאסור על חברי הכנסת לחוקק ולאפשר להם להמשיך לקבל משכורת מכספי האזרחים זו מעילה בשליחותם הציבורית.

השבעתם של לפיד ובנט (צילום: ערוץ כנסת)

גם ח"כ אופיר כץ (ליכוד) הגיב בזעם להחלטה. "מה עושים כשמפחדים מהצעות חוק? לא מחוקקים. מה עושים כשיש ערימה של שרים ונורבגי משודרג משודרג? מצמצמים את הרכב הועדות החשובות, ופוגעים בעבודת הכנסת. לו הליכוד היה עושה את זה זעקות השבר היו נשמעות עד הפרלמנט של טורקיה", הסביר.

ח"כית אורלי לוי אבקסיס צייצה בתגובה: "דמוקרטיית ה״שינוי״: קודם רוצים למנוע ממועמד להתמודד כי לא ינצחו אותו ומונעים מהציבור בחירה חופשית. עכשיו מונעים מהחכים לחוקק כי אין להם רוב. מה הלאה? למנוע מאיתנו שאילתות? העיקר שהם ׳שומרי הדמוקרטיה׳- אולי נוסח ארדואן? קוראת ליו״ר להתעשת ולהגן על עצמאות  הרשות המחוקקת. זה תפקידו".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (ליכוד) מתחה ביקורת חריפה על ההחלטה ואמרה: "אין לתאר. ממשלת הריפוי פוחדת מהצעות חוק מביכות אז היא החליטה לקשור את הידיים של חברי הכנסת במשך חודש שלם. דיכוי הרשות המחוקקת כדי שהחיה המשונה והמקרטעת שהם הקימו תשרוד. מסתבר שפוליטיקה נקיה פירושו להפוך את הדמוקרטיה לבת ערובה. מי היה מאמין".