"צועקים שם 'מוות לערבים'": מצעד הדגלים שצפוי להתרחש היום (שלישי) בירושלים, מעורר את זעמם של הפוליטיקאים מהשמאל, זאת בייחוד לאור המצב הפוליטי הרגיש לאחר השבעת הממשלה החדשה שלשום. ברקע איומי החמאס להמשיך את הירי על ישראל במידה ויתעוררו פרובוקציות סמוך להר הבית, חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) התראיין בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ומתח ביקורת על קיום הצעדה.

"אני חושב שמצעד הדגלים שלצערי אושר, זה בסך הכול סנונית שמבשרת על מה צפוי לנו בחודשים הקרובים", אמר חבר הכנסת. "ניסיונות חוזרים ונשנים של הימין הקיצוני להדליק את המזרח התיכון, לפוצץ את מדינת ישראל והכול תחת הכותרת 'להביך את הממשלה', הכול צעדים גזעניים, משיחיים, מיותרים לחלוטין".

לשאלה האם המצעד גזעני ומשיחי, השיב גולן: "ודאי, אלה מצעדים שצועקים בהם 'מוות לערבים', שנועדו לחמם את האווירה ולהתסיס את האווירה. לצעוד בירושלים זה בסדר גמור, לנסות להיכנס לעיר העתיקה ולהדליק שם את הרובע המוסלמי לדעתי זה מיותר. יש פה יוזמה של כל מיני ארגוני ימין הזויים".

"אני בכלל לא מתייחס לחמאס", המשיך חבר הכנסת, "אני מתייחס להיבט העקרוני. אם זה באמת היה מריח כשימור הגאווה הלאומית והקוממיות הציונית הייתי תומך בזה בכל לב, אני ציוני בכל רמ"ח איבריי, אבל זה מריח כניסיון להדליק את השטח, להכשיל את הממשלה שהחלה את פעולתה, להביא להגברת המתח הביטחוני, להגביר את המתח בין יהודים לערבים - כל אלה מיותרים. אני קורא לכל שרי הממשלה ולעומד בראשה לנקוט ביד ברזל מול גורמים לאומניים קיצוניים גזעניים שינסו לפוצץ את מה שקורה במזרח התיכון".

"אני לא בא במקומו של השר לבט"פ, אם הוא אישר את המצעד אני מניח שההיערכות המודיעינית והמשטרתית טובה ואפשר לאפשר את זה, ואני בעד זכות ההפגנה לאלה שלא חושבים כמוני", הוסיף. "אני חושב שלעתיד לבוא צריך להיות ריכוז מאמץ של השב"כ, המשטרה, הפרקליטות וכל גורמי אכיפת החוק על מנת למנוע מצב שגורמי ימין קיצוניים עשויים להדליק את השטח בגלל שתפיסתם היא תפיסה מאוד מסוימת שהיא הרסנית למדינת ישראל".