יומיים לאחר השבעת ממשלת בנט-לפיד, מנהל לשכת רה"מ בתקופת אריק שרון ז"ל לשעבר, אורי שני שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתהליך בניית ה'כוורת המקצועית' של ראש הממשלה בנט: "משרד ראש הממשלה הוא לא כמו משרד ממשלתי רגיל, הוא עובד 24/7 לא משנה אם ראש הממשלה נמצא בארה"ב, באירופה, ברעננה או בבלפור. יש לו חמ"ל בכל מקום, הכי משוכלל שיכול להיות שעומד לרשותו". 

"אחת הבעיות המרכזיות היא שבמדינת ישראל הביטחוני, המדיני והפוליטי – יש להם יכולת לפוצץ את כל מה שקורה. כל הזמן במדינת ישראל האזרחים הולכים לישון בלילה והשמש שוקעת במערב וכשהם קמים היא זורחת במזרח. במשרד ראש הממשלה לא בטוח שהיא תזרח במזרח מחר בבוקר", הוסיף. 

בהמשך, התייחס שני גם לשאלה האם נכון להשאיר בתפקידם אנשים שעליהם נאמר שהם נבחרו על פי נאמנותם ולא לפי כישוריהם וחשף: "כשנכנסנו למשרד ראש הממשלה, אספנו את כל עובדי המשרד, כולל המינויים של אהוד ברק לפנינו, והתחננו בפניהם שימשיכו בתפקידם ושלא יתנו לנו להפריע להם לעבוד.  בדרך כלל כשאתה בא ומיד מחליף וממנה, רוב הסיכויים שיהיו לך תקלות בחודש-חודשיים הראשונים". 

"זאת נראית לי החלטה מאוד נבונה של בנט לא לגעת במינויים כרגע, לתת להם לעבוד. כל מי שמנהל במשרד ראש הממשלה, לא משנה מה דעותיו הפוליטיות, צריך להניח שהוא עושה את זה במסירות, בפטריוטיות ולטובת מדינת ישראל, אחרת אי אפשר לעבוד שם", הוסיף. 

שני התייחס גם לדיווחים ולפיהם רה"מ בנט שוקל למנות את עמוס ידלין ליועץ לביטחון לאומי ואמר: "האדם שצריך להיות ממונה בעצם צריך לייצר לראש הממשלה סביבת עבודה שיכולה להתמודד מול הצבא ומערכת הביטחון. זה בעצם הכלי היחידי המקצועי שיש לו ביד, לא ראש הסגל, המנכ"ל או אפילו המזכיר הצבאי, שמסוגל לייצר בעבורו עבודה מול הצבא". 

אורי שני (צילום: אביב חופי)
אורי שני (צילום: אביב חופי)

"מה שחשוב בעצם זה שראש הממשלה יתנהל נכון, ישמע את כולם, יראה את כולם ובסוף יקבל החלטה. גם אם זה יהיה בניגוד לדעתם אז לפחות שההתנהלות תהיה נכונה. ראש המל"ל או היועץ לביטחון לאומי הוא דמות מאוד חשובה בתהליך הזה", אמר. 

בנוסף לכך ולדבריו ראש לשכתו לשעבר של רה"מ שרון ז"ל ראש הסגל של בנט צריך להיות אדם שיכול לדבר עם כל יושבי ראש המפלגות והשרים, "אם הוא לא ברמה הזאת – הוא לא מסוגל לנהל את משרד ראש הממשלה".