ח"כ מוסי רז (מרצ) התראיין הבוקר (חמישי) אצל בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לחוק איסור איחוד המשפחות: "החוק הזה מיותר, אכזר, פוגע באנשים בצורה מאוד אישית ולכן אני חושב שלא צריך לחדש אותו, הוא בעצם קובע לאזרחי ישראל במי אסור להם להתאהב, בשם איזשהו חשש שאולי יקרה משהו".

"החוק בא כחוק זמני פעם ראשונה לדעתי לפני 18 שנה ומוארך כל שנה והגיע הזמן להפסיק. דווקא עכשיו כשאנחנו בפתחו של עידן חדש, עם ממשלה שיש בה שני שרים ערבים ועם רשימה ערבית שגם נתניהו הכשיר אותה, סביר להניח שהממשלה לא תהיה שונה בנוגע לשטחים הכבושים, אבל לפחות לגבי יהודים וערבים בארץ", הוסיף.

לטענתו, אין הכוונה בנשים שניות אלא "גבר שאוהב אישה או גבר או אישה שאוהבת אישה, אני מוכן שהחוק ישונה לנשים שניות. החוק הזה הוא זמני, לפני כן מדינת ישראל הייתה לא פחות יהודית עם לא פחות רוב יהודי מהיום". הוא הוסף כי "המאזן לא משתנה כל כך מהר. אני כופר בדבר שצריך לבדוק כל ילד כאילו הוא איום דמוגרפי. ההתייחסות לילד כאיום היא דבר כל כך צורם".

כשנשאל האם יתמוך בחוק השיב: "אני אהיה נאמן להסכם הקואליציוני, אני לא מכיר בהסכם הקואליציוני סעיף שמחייב אותי להצביע בעד הצעה כזאת רעה אבל אם אמצא – אמלא את ההסכם. החוק הזה מזיק לביטחון ישראל, לישראל, לשותפות היהודית הערבית". 

בהמשך פרסם רז בחשבון הטוויטר שלו התייחסות נוספת: "מתנגד לכוונה להאריך את חוק האזרחות. מדובר בחוק מפלה המטיל מגבלות על האזרח הערבי, הקובע במי מותר לו ובמי אסור לו להתאהב ורואה בכל אזרח ערבי איום ביטחוני ודמוגרפי".

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר רע"מ מנסור עבאס, בגל"צ: "אנחנו עובדים כדי לספק פתרון הולם לחוק האזרחות, ולמצוא פשרה שתספק את כולם. לא צריכים אף קול מהאופוזיציה כדי לפתור את הבעיה הזו". 

יו"ר תע"ל ח"כ אחמד טיבי אמר באותו עניין: "לצערי, הקואליציה והממשלה יצליחו להעביר את החוק לאיסור איחוד משפחות. הרזרבה הימנית תנהג בסופו של דבר באופן לאומני".

גם סגן השר לביטחון פנים, ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדברים: "החוק הזה יעבור בתצורה כזו או אחרת, תפקידה של האופוזיציה הוא כמה שיותר לעכב, "לשגע" את הקואליציה, כך אני הייתי באופוזיציה".

"אני מסרב להתרגש מההתרגשות. דברים יסתדרו. מ-2003 החוק מוארך כל שנה עם ביקורת שיפוטית לא פשוטה, יש עוד שבועיים-שלושה", סיכם. 

בתוך כך, יו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין אמרה ל"מעריב" כי הסיעה תקיים בישיבתה הקרובה דיון לגבי עמדתה בנושא הארכת החוק.

אתמול הודיעה שרת הפנים איילת שקד כי "בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות. אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים. אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק. אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל "אין אופוזיציה ואין קואליציה,בעניין הזה כולנו בחזית אחת"