סיעת הליכוד הצביעה היום (חמישי) פה אחד על מיניו של ח״כ יריב לוין לתפקיד יו״ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה. מוקדם יותר, יו"ר סיעת הליכוד המכהן ח"כ מיקי זוהר בחר שלא להתמודד על תפקיד יו"ר הסיעה וקורא לכל חבריו בסיעת הליכוד להצביע לח"כ לוין למען הצלחת הליכוד: "רק בלכידות ובאחדות בע״ה נחזור מהר להנהגת המדינה".

חברת הכנסת קטי שטרית אמרה בישיבת סיעת הליכוד: "עמדתי הברורה והחד משמעית היא שכל עניין קואליציוני צריך להתקל בחומת ברזל למעט חלילה בזמני מלחמה וחרום. אנחנו האופוזיציה, צריכים לנהוג ביד ברזל ולא להיות רשת הביטחון של הקואליציה הרעה והמסוכנת הזאת. לממשלה הזאת אין לגיטימציה ואנחנו צריכים לפעול יחד על מנת להפיל אותה, ויפה שעה אחת קודם".

בשבוע הבא צפויה מזכירות תנועת הליכוד בראשותו של ישראל כ"ץ להתכנס לדיון "פני הליכוד לאן". בליכוד צפויים, בן היתר, לדון באפשרות של קיום פריימריז לראשות המפלגה, ובאסטרטגית המפלגה לנוכח המצב הפוליטי. כמו כן, תצא משם קריאה לראשי הסניפים להגביר את קצב המפקד לשורות התנועה לקראת ועידת הליכוד שעתידה להתקיים בשנה הבאה.

כזכור, הקרב על ראשות הליכוד כבר החל. לפני יומיים הודיע חבר הכנסת אבי דיכטר כי בכוונתו "להתמודד על ראשות הליכוד, ומשם להתמודד על ראשות הממשלה". את הדברים אמר במסגרת ראיון שערך בכאן ב'. 

בנוסף, בשבוע שעבר ערך חבר הכנסת ניר ברקת כנס פעילים גדול בגני התערוכה בתל אביב, בו הציג את חזונו הפוליטי והמדיני למדינת ישראל והתייחס לנושאים אקטואליים. "זו לא העת לפריימריז מיותרים, עלינו להתמקד באיחוד המחנה הלאומי מחדש וחזרת הליכוד לשלטון", אמר.

במהלך הכנס ברקת פנה לחברי הליכוד ואמר: "את הביחד שאנו חווים הערב אין לאף תנועה אחרת. הליכוד היא התנועה המשמעותית ביותר, השורשית והחזקה מכל התנועות. באחדות, ביוזמה, בחדשנות ובאומץ לב נחזור וננהיג את המדינה לבטחון, להישגים ולעוצמה".

עם זאת, גורמים בליכוד סבורים כי בניגוד להערכות, נתניהו לא ימהר לערוך בחירות לראשות התנועה, משום שאם הוא לא יתמודד ובכיר אחר יתמנה לראשות הליכוד ולראשות האופוזיציה - תיפתח האפשרות להעביר בכנסת הצבעת אי־אמון קונסטרוקטיבי, שמשמעותו היא הקמת ממשלה חדשה במסגרת הכנסת המכהנת.