האם מפלגת מרצ מפקירה את ערכיה בשביל הקואליציה? ח"כ מיכל רוזין שוחחה הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און על רקע סערת חוק האזרחות, אשר מרצ מתכוונת להצביע בעדו.

"נתחיל מזה שהחוק הזה הוא חוק לא דמוקרטי, לא שוויוני, אבל אם לא תהיה הממשלה הזאת, לא תהיה ממשלת מרכז-שמאל אלא ממשלת ימין על מלא-מלא וממילא החוק הזה יעבור. אז אני רוצה לתת צ'אנס במערכת הפוליטית להתחיל לדבר על אידאולוגיה. החוק הזה הוא חוק גרוע, הוא לא נקבע סתם בהוראת שעה וכל שנה צריך לאשר אותו כי בג"ץ כל הזמן מחזיר אותו לכנסת כדי לעשות רפורמה. אם נעביר אותו, ותתקבל על זה החלטה בסיעת מרצ ביום שני, אנחנו נדרוש רפורמה בחוק ורם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, מתחייב לכך", פתחה רוזין.

"לא נצביע בעד חוק הלאום. הוא לא יעלה, זה חלק מהסטטוס-קוו ומההסכמים הקואליציוניים. אני יכולה להמשיך להיות באופוזיציה, הייתי אופוזיציונרית לוחמת. אין לי בעיה עם אופוזיציה, יש לי בעיה אחת – שכל המדינה הזאת נמשכה אחרי ראש ממשלה שמסית ומשסה אותנו, שכל הדיון הפך כן ביבי-לא ביבי. ולכן כדי להמשיך להתווכח אידאולוגיה צריך לנקות את השטח, להעביר תהליך ניקוי ושיפור ושיפוץ לממשלה ולמדינה", הוסיפה.

"לא מאפסנים שום אידאולוגיה, חלק גדול מהדברים שלנו יתקיימו בממשלה הזאת, חלק גדול מהיוזמות שלי אין לי ספק שיתקיימו מול השרים ומשרדי הממשלה. כן יש פה הוראת שעה שצריכים לבלוע את הצפרדע שהיא לא טעימה, עם זאת, עם הבטחה לפתיחת החוק ולרפורמה אמיתית. מ-2003 לא נגעו בחוק הזה, יש הרבה דברים לשפר ולתקן בו. לא כל ערבי שמתחתנים איתו הוא סכנה ביטחונית או דמוגרפית למדינת ישראל. כמו שאני יכולה להתחתן עם גרמני או הולנדי, כך גם ערבי פלסטיני מטייבה יכול להתחתן עם אישה ממצרים, מהרשות או מירדן. אנחנו נפתור את הדילמה הזאת, נפתור את הבעיה הזאת ונעשה את זה באורך רוח ובשיקול דעת. ברור שאתה רוצה שנפרק את הממשלה ואתה לא אוהב את הקונסטלציה הזאת", סיימה ח"כ רוזין את דבריה.