ח"כ אלי כהן מהליכוד, הגיש השבוע הצעת חוק ולפיה מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על העומד בראש אחת מבין שתי הסיעות הגדולות ביותר. לפי ההצעה שתונח על שולחן הכנסת ה- 24, נשיא המדינה יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש המפלגה שזוכה למספר הממליצים הגדול ביותר ולא על אחד מחברי הכנסת הנבחרים, כפי שהחוק מגדיר כיום. 

בנוסף לכך, הצעת החוק עשויה להבטיח אורך מינמלי של שנה בכנסת, שכן רק ברוב של 70 חברי כנסת ניתן יהיה להקדים את הבחירות בשנה הראשונה, כך לא יווצר מצב בו הכנסת תתפזר לעיתים תכופות והמדינה תיקלע למשברים פוליטיים ולחוסר יציבות כפי שקרה לאחרונה. כמו כן, לא יהיה צורך בהצבעה במליאת הכנסת על הממשלה החדשה, כך שכל מפלגה תידרש לנקוט עמדה ביחס לאחד משני ראשי המפלגות הגדולות.

הצעת חוק זו עשויה למעשה לבטל את האפשרות כי ימונה ראש ממשלה המגיע ממפלגה קטנה שקיבלה מספר מועט של מנדטים, כפי שקרה השבוע עם כניסתו של נפתלי בנט. 

חה"כ אלי כהן התייחס להצעתו ואמר: "הצעת החוק נועדה לחזק את היציבות השלטונית, תוך מניעת בחירות חוזרות ונשנות ומניעת הסחטנות על ידי מפלגות קטנות. עקרונות הצעת החוק מאפשרים לממש בצורה  המיטבית ובאופן משמעותי ביחס למצב הקיים את רצון הציבור כפי שאמור להיות בדמוקרטיה".