סערה במערכת הפוליטית: הממשלה אישרה היום (ראשון) את ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, חודשיים לאחר מותם של 45 בני אדם, וחברי הכנסת והשרים לא איחרו להביע את דעותיהם החלוקות. 

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, אמר בתגובה להחלטה: "במצבנו הנוכחי אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פיתרון אמיתי לנושאים של החרדים ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי. ימים יגידו איזה קלקולים הועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ".

ח״כ אורי מקלב הציג דווקא דעה מרוככת יותר, כשאמר בראיון לרדיו קול ברמה כי "אם מישהו חושב שנצעק גיוואלד כנגד ועדת החקירה הוא טועה. אין לנו בעיה עם חקירה ולא מנסים לטייח, אבל אנחנו רוצים פתרון שלא נגיע לל״ג בעומר ושום דבר לא ישתנה".

פורום משפחות הרוגי מירון בירכו את החלטת הממשלה, ומסרו כי "מדובר בהחלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט, אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף. ההחלטה לכאורה היא הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו".

הרוגי אסון מירון (צילום: באדיבות המשפחה,דוד כהן פלאש 90 )
הרוגי אסון מירון (צילום: באדיבות המשפחה,דוד כהן פלאש 90 )

חבר הכנסת שלמה קרעי התראיין גם הוא בקול ברמה, קשר את הקמת הועדה לשנאה של הממשלה החדשה לנתניהו והבהיר כי "הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון זאת נקמה בשלטון היוצא. יש חקירות שמתקיימות מאז רגע האסון, המשטרה ומח"ש חוקרים, ומבקר המדינה בודק". ועדת חקירה ממלכתית תתנהל בעצלתיים".

חבר הכנסת איתן גינזבורג מטעם כחול לבן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "כשקורים אסונות צריך לחקור אותם. לא כדי לערוף ראשים, אלא כדי ללמוד ולהשתפר".

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הקמת וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון היא מבורכת. זה המעשה הצודק למען הקורבנות ומשפחותיהם, והמעשה האחראי למען שמירה על חיי אזרחים ומניעת האסון הבא".

שרת האנרגיה קארין אלהרר "הבטחנו שנדאג לכל הציבור ואנחנו מקיימים. זה לקח זמן והחלפת שלטון, אבל סוף סוף נביא צדק למשפחות ששכלו את יקיריהן באסון מירון".