חבר הכנסת אורי מקלב מטעם יהדות התורה, התראיין הבוקר (שני) בכאן ב', אצל קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ונשאל על היתכנות המפלגה להצטרף לקואליציה. הוא הבהיר: "הכל יכול לקרות, הכל תלוי בתשובת גדולי התורה".

מפלגת יהדות התורה המליצו על בנימין נתניהו. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

בהמשך, התייחס להחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון והבהיר את הסתייגותו ממינוי הרכב הוועדה על ידי שופטי העליון. "מי שממנה את הוועדה זו נשיאת העליון, אני כבר רואה שמי שישבו בה אלו אנשים שלא היו במירון מעולם, צריך להיות בוועדה אדם חרדי שמכיר את הניואנסים. אני מציע שיעסקו בזה אנשים שמבינים את הבעייתיות במירון". 

לדבריו, מפלגתו אכן תומכת בהקמת הוועדה והוא אף הדגיש את הצורך בהענקת סמכויות נרחבות לה, אך טען: "צריך שיהיה דגש על מה יהיה, לא מה היה, לא צריך לחפש אשמים. לא כל אחד יכול לעמוד בוועדה הזו, צריך מסקנות ישימות". 

כזכור, אתמול אישרה הממשלה את הקמתה של הוועדה, שהובאה לאישור על ידי שר הביטחון בני גנץ. 45 בני אדם קיפחו את חייהם ולמעלה מ-100 נפצעו בעקבות דוחק קיצוני באירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי שנחגגה על ההר. המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, ומפקד המחז הצפוני, ניצב שמעון לביא, היו הראשונים שביקשו להקים ועדה כזו.