רק בשבוע שעבר הועלתה הצעה לשנות את שמה של שכונת ג'סי כהן בחולון לשכונת בנימין נתניהו, וכבר היא זוכה להתנגדות נחרצת. מי שמתנגד לקריאת השכונה על שם ראש הממשלה לשעבר, הם לא אחרים מאשר אנשי קרן מקס וג'סי כהן, אשר על שמם קרויה השכונה הוותיקה של העיר. 

במכתב ששיגר עורך הדין אבלי לוי, המייצג את הקרן, לראש העירייה מוטי ששון נכתב בין היתר, כי בזכות נדיבותם של מקס וג'סי כהן סייעה בהקמת השכונה עוד שבנות ה-50. "כוונה או יוזמה היא לא אחרת מאשר רמיסת זכויות ומיטוט מוסד ההנצחה, עבור אלה שבחרו לתרום ממיטב כספם לבניין הארץ, בימים הראשונים של המדינה", צוין במכתב. 

בקרן ציינו כי אין מדובר בהתנגדות להנצחת פועלו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ודרשו מנהלת העירייה להסיר את ההצעה מסדר היום של ישיבת המועצה, או לכל הפחות לאפשר לנציגי הקרן להשמיע את טיעוניהם בפני המועצה. 

לפי עו"ד ניסן זכריה, ישונה שמה של שכונת "ג'סי כהן" ל"קריית בנימין נתניהו". בבקשתו, כתב עו"ד זכריה כי "הבחירה בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היא בחירה טבעית, לאור פועלו ותרומתו למדינה".

חבר המועצה הוסיף כי השכונה "סבלה במשך שנים מקיפוח מתמשך של הרשות המקומית". לדבריו, לאור אישורה העתידי של תכנית "בינוי פינוי" בשכונה, הוא מציע לשנות את שמה. את מכתבו חתם זכריה בבקשה ישירה לראש העירייה, מוטי ששון, וכתב לו "ראש העירייה הנכבד מתבקש להביא את הצעתי לסדר היום".

חבר מועצת העיר חולון, עו"ד ניסן זכריה, הגיב למכתב ומסר: "מעז יצא מתוק, קרן מקס וג'סי, קרן שלא הייתה ידועה לתושבי השכונה, מדובר על קרן שמשקיעה כספים בתחומים רבים ומנהלת נכסים רבים. בין יתרה הפעילות, מתן הלוואות לדיור תמיכה בעולים חדשים ועוד. מפליא בכל העניין שקרן הקרויה על שם ג'סי כהן לא ראתה בתושבי ג'סי כהן כמי שזכאים לסיוע, של הלוואות לדיור או סיוע חברתי וכלכלי, מלבד התרומה בשנות ה-50".

"תושבי השכונה לא זכו לסיוע של הקרן, היה מצופה מהקרן שהוקמה לזכר מקס וג'סי כהן, שתראה בתושבי השכונה, שמונה 10,000 נפש, אוכלוסייה של וותיקים לצד עולים, ככאלה שזכאים להנאות מהקרן. חבל שבמשך כ-70 לא הייתה שום הלימה בין הקרן לשכונת ג'סי כהן, מישהו צריך לתת הסברים, הרי המקום היחיד הקרוי ג'סי כהן, זה כאן בחולון", כתב עוד זכריה. 



ההצעה לשנות את שמה של שכונת ג'סי כהן (צילום: רשתות חברתיות)
ההצעה לשנות את שמה של שכונת ג'סי כהן (צילום: רשתות חברתיות)

גם אם ההחלטה תתקבל, לא יהיה מדובר בצעד תקדימי בחולון. בשנות ה-90 העירייה החליטה לקרוא את הפארק העירוני על שמו של ראש הממשלה לשעבר שמעון פרס, עוד בחייו.