מליאת הכנסת דחתה היום (שני) בקולות הקואליציה את הצעות אי האמון שהוגשו נגד ממשלת בנט-לפיד. ההצעה הראשונה שהוגשה על ידי חברי הכנסת אופיר אקוניס בשם סיעת הליכוד נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 49 תומכים. הצעת אי האמון השנייה שהוגשה על ידי סיעת ש"ס נדחתה ברוב של 59 אל מול 50 בלבד. 

בעקבות הצעות האי אמון פרצה מהומה בכנסת: "בנט הוא ראש ממשלה לא לגיטימי, הוא שיקר כל הדרך למשרד ראש הממשלה. לממשלה שהוקמה על בסיס שקר מרמה והפרת אמונים אין זכות קיום לעוד יום אחד", אמר אקוניס בפתח דבריו, ועורר סערה. 

אקוניס הוסיף בשמה של מפלגתו: "אם בנט ושקד לא יכולים להתמודד עם חוק בכנסת, כיצד יתמודדו עם הגרעין האיראני, מתווה שתי המדינות ויציאב למבצעים צבאיים. אתם מנהלים מדינה, לא מתנ"ס", הוסיף. "בנט ושקד מצפים שנציל אותם מהסיעות האנטי ציוניות, איזו עליבות". 

אופיר אקוניס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אופיר אקוניס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


שר השיכון והבינוי, זאב אלקין פנה לאקוניס, והשיב לו: "מתי בפעם האחרונה קראת את נאום בר אילן? מנהיג מפלגתך נאם אותו". הוא הוסיף וטען כי בממשלה הנוכחית יש חילוקי דעות, אך הבהיר, "למדתי ב-12 השנים עם נתניהו לעבוד עם מפלגות אחרות, למרות חילוקי הדעות". עוד הוסיף אלקין כי "התסכול הזה שאתם נותנים לו ביטוי, אין לו אלא להאשים את עצמכם. בגלל נתניהו איבדתם את השלטון ואתם באופוזיציה, וכל מה שנשאר לכם זה התסכול שלכם". 

זאב אלקין  (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
זאב אלקין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


חבר הכנסת אריה דרעי סתר את דבריו של אלקין ואמר: "עיקר הטענה המרכזית שלו (אלקין) שאנחנו לא הקמנו ממשלת ימין בגלל נתניהו, בגלל שלא הסכים לתת לנציג של הליכוד להיות במקומו". בסיכום דבריו, אמר דרעי: "הרסתם את צביון המדינה היהודית, על כן אני קורא להצביע אי אמון בממשלה".

בהמשך סיכם את הדיון השר אלקין, ואמר כי "בדיון הופרכה לאוויר טענה הולכת וחוזרת של יו"ר האופוזיציה נתניהו שלמעשה אומרת שהממשלה החדשה שהוקמה היא ממשלה שהיא איננה לגיטימית. האם בעיניכם הקולות של מעל לשני מיליון אזרחים שניתנו לממשלה הזאת הם לא לגיטימים?".

זאב אלקין יוצא נגד נתניהו. צילום: ערוץ כנסת

"אתה בעצמך נתניהו הצעת לראש הממשלה בנט לכהן עם שישה מנדטים, עכשיו כשאתה לא ראש הממשלה זה כבר לא לגיטימי? לא ה-30 מנדטים הם הסיפור, אלא שאתה לא ראש הממשלה. בשביל להיות חלק מהממשלה הזאת היית מסכים להכל", פנה אלקין ליו"ר האופוזיציה נתניהו. 

"כשקיימת משא ומתן להקמת משלה והתחננת לסמוטריץ להסכים לרע"מ זה היה לגיטימי? בכל הכוח רצית להקים את הממשלה הזאת. אבל מה לעשות כשלת. אומנם פרצת את הדרך, אבל מה שאתה כשלת בו אנחנו עשינו, זה כל הסיפור. בגלל זה זה לא לגיטימי ? כי זה שלח אותך לאופוזיציה? כי זה לא משרת את הצרכים שלך?", תקף אלקין. 

עוד אמר: "הגיע הזמן שתכבד את הכרעת העם והכנסת ואת זה שהמעמד שלך השתנה. אחרי 12 שנה כראש ממשלה הפכת ליו"ר האופוזיציה".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

טרם ההצבעה השניה עלה נתניהו לדוכן והשיב לדברי אלקין: "הדובר הקודם הוכיח את הכלל העתיק כשאין לך טענה של ממש הרם קולך. כולם יודעים עד כמה הוא דואג למדינה וכמה הוא דואג לעצמו. הוא מדלג בקלילות מופאלה ממפלגה למפלגה ולמפלגה".

"באשר לטענתו המעוותת הבעיה לא אם הממשלה הזאת לגיטימית. הביעיה שהיא פשוט מסוכנת ולכן אנו נפיל אותה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים", הוסיף.