"ראיתי ששר החוץ תלה איזה דגל צבעוני, חשבתי שמדובר בדגל הדרוזים, לא בדיוק הבנתי מה זה. איפה הכבוד לסמל? לדגל? לממלכתיות?" את הדברים הללו אמר היום (שני) יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', כתגובת נגד להחלטתו של יאיר לפיד, שר החוץ, לתלות את דגל הגאווה במשרד החוץ לצד דגל ישראל, על רקע חודש הגאווה החל בישראל. 

הביקורת החריפה של סמוטריץ' הגיעה כחלק מנאום שנשא בכנסת בעת הצעת אי אמון בממשלה שהגיש ח"כ אופיר אקוניס, בגלל "כוונת הממשלה למחוק את זהותה היהודית של המדינה".

חבר הכנסת הוסיף כי הוא רוצה להרגיש "שמשרד החוץ מייצג גם אותי! מחר יבואו חברי כנסת ויתלו דגלים של קבוצות הכדורגל שלהם, תנועות הנוער, יחידות הצבאיות שלהם, יש המון דגלים שאפשר לתלות במשרדי הממשלה, איפה הממלכתיות שהטפתם לה? אתם לוקחים נושאים שנויים במחלוקת ומקלקלים אותם".

בתוך כך, ח"כ אבי מעוז פנה לשר התרבות חילי טרופר, מתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה לענייני סמלים, בדרישה לפתוח בבדיקה בעניין תליית הדגל "השנוי במחלוקת".

מכתבו של אבי מעוז לחילי טרופר, יו''ר הוועדה לענייני סמלים (צילום: ללא קרדיט)
מכתבו של אבי מעוז לחילי טרופר, יו''ר הוועדה לענייני סמלים (צילום: ללא קרדיט)

מעוז כתב שהוא "נדהם לראות הבוקר, כי שר החוץ הורה לתלות בכניסה למשרד החוץ של מדינת ישראל, לצד דגל ישראל, דגל השנוי במחלוקת ומהווה פגיעה קשה בחלק נכבד מקרב העם, המקיים אורח חיים מסורתי ושמרני, ודוגל בערכי המשפחה היהודית המסורתית."

מעוז הבהיר כי הוא "מניח שלא היה עולה על הדעת, ששר בממשלת ישראל, יחליט על דעת עצמו להניף בפתח משרד ממשלתי את דגל תנועת חב"ד או ארגון להבה".