ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב על אירועי הימים האחרונים במערכת הפוליטית, והתייחס ברמיזה לפרסומים האחרונים על ח"כ יולי אדלשטיין ושאיפותיו להתמודד על ראשות המפלגה. "מה שמיוחד אצלנו זה שאנחנו תנועה דמוקרטית וכל אחד רשאי להשמיע את עמדתו ואפילו להביע ביקורת", אמר ב-103FM, "אבל בסוף, כדי להיות יו"ר התנועה אתה צריך את תמיכת מתפקדי הליכוד".

בהמשך דבריו התייחס ישירות לאדלשטיין, והסביר: "יולי אדלשטיין החליט להביע את עמדתו, זו זכותו, אבל אם הוא רוצה להיות היו"ר, הוא צריך להשיג תמיכה מהמתפקדים". הוא נשאל האם נכווה מכך שביקר בכנס של ח"כ ניר ברקת בחודש שעבר והאם הדבר קשור להחלפתו בתפקיד יו"ר הסיעה. הוא השיב כי "ממש לא, לא קרה שום דבר. נראה לך באמת שזו הסיבה? אם הייתי מעוניין להישאר יו"ר סיעת הליכוד, האמן לי שהייתי נשאר".

"מרגע שיריב לוין אמר שהוא מתכוון לנסות להתמודד על התפקיד אמרתי לו 'יריב, אתה ראוי ומתאים ואני מכבד אותך, ויש בינינו חברות מאוד מאוד עמוקה'", הסביר, "במקרה הזה עובדתית אני החלטתי לא להתמודד על התפקיד ולתמוך ביריב לוין ועשיתי את זה באומץ, משום שאני חבר טוב שלו".

הוא נשאל: "אז לא הוזזת וקיבלת על הראש בגלל ההתחברות שלך לניר ברקת?". ח"כ זוהר השיב למגישים: "ממש לא. אני חושב שכל מי שהגיע לכנס של ניר ברקת ראה איך הליכוד עובד באופן דמוקרטי, מגיעים אלפי אנשים למרות שאנחנו באופוזיציה, אתה רואה כמה התנועה שלנו חיה ותוססת. אני יודע שלפעמים בתקשורת מנסים לייצר יש מאין, במקרה הזה אתם מפספסים בגדול".

ראשי הערים בסרטון תמיכה בחבר הכנסת ניר ברקת. צילום: דוברות ניר ברקת

 המגישים שאלו בתגובה "האם רה"מ לא התערב, כי יריב לוין מפגין נאמנות לאורך כל הדרך", וחבר הכנסת השיב להם: "אני לא חושב שיש כאן עיקרון של נאמנות, במקרה הזה העיקרון שהכתיב לכולנו ללכת עם יריב לוין זה גם הניסיון שלו, גם היכולות שלו, ואני באופן אישי, ההערכה שלי כלפיו. ולכן החלטתי לתמוך בו ואני גם גאה על ההחלטה הזאת משום שאנחנו יודעים שהוא בעל ניסיון, יכולות והוא חבר טוב שלי". 

"אני באמת חושב שאנחנו יכולים לעשות פה אופוזיציה לא קלה ולהביא אותם לסיטואציה שלא יהיה להם פשוט לנהל את האירוע הזה", הוסיף זוהר, "מה שאני רואה מולי זה פייטר בן 72 שלא מוכן לוותר, שרוצה להיות ראש הממשלה, שמאמין שהוא צריך לתרום את חייו למען מדינת ישראל, שיכול בימים אלו להגיד 'חבר'ה אני רוצה ללכת לנופש ולעשות כסף בארץ ובחו"ל', אבל אומר 'לא, אני מקדיש את חיי למען מדינת ישראל ונאבק גם כיו"ר האופוזיציה עם כמה שזה קשה'".

 הוא נשאל "אז ככה יהיה כל שבוע? אי אמון ופיליבסטר עד 5 בבוקר", והשיב: "אני אומר בכנות רבה, בעיניי זה ראוי להערכה. אני באופן אישי מתרשם מהנחישות הזאת".

המגישים ניסו להתקיל ושאלו האם האופוזיציה תחזיק כך מעמד. זוהר השיב: "אין ספק שזה יהיה נורא קשה, אבל אם אתה שואל אותי, בהתאם לרוח שנתניהו מביא איתו לעניין הזה והדוגמה האישית שהוא רוצה להראות והוא מראה – אני חושב שאתם תראו פה מסע מתיש מאוד לקואליציה ועבודה אינטנסיבית מאוד של האופוזיציה".

הוא נשאל על המתקפה שהופנתה אתמול כלפי ח"כ מירי רגב, למרות תגובתה שיציאתה תואמה ואושרה. "למיטב ידיעתי מירי הודיעה שהיא אמורה ללכת ואני חושב שגם אושר לה. בסוף, כשאתה רוצה את הלכידות ואת האחדות אתה צרך שכולם יהיו מחויבים", הסביר, "החליטו לעשות מעשה טיפה קיצוני כדי להביא למצב שזה לא יקרה שוב בשבועות לאחר מכן. אתה תראה שכבר ביום שני הקרוב תראה נוכחות מלאה. כי כשאתה רוצה להפיל את הקואליציה אתה צריך משמעת ברזל".

יוכפז ודוידוב תהו: "היא קיבלה אישור, למה זה מגיע לה הציוץ הזה", וחבר הכנסת השיב: "זה בטח ובטח לא היה מכוון כלפי מירי רגב אישית, שהיא אחד הגורמים הכי המשמעותיים בליכוד בעיניי כולם. אני רוצה להזכיר לכם שבאותו לילה כל אחד ואחד מאיתנו עלה לנאום, אנשים בכירים מאוד מהאופוזיציה עלו, נאמו ודיברו וזה עורר שיח ציבורי עצום. נכון שמירי רגב יודעת לנאום יפה מאוד ולהביע את עמדתה בצורה טובה וחשוב שהיא תהיה ותנאם ותישא דברים".

אין מה לעשות, נתניהו הוא האדם הנתמך ביותר בישראל. לא רק שהוא קיבל הכי הרבה מנדטים אלא שבעיניי רוב העם הוא המתאים ביותר להיות ראש ממשלה. הסיבה שלא הצלחנו להרכיב ממשלה ידועה – גדעון סער החליט לנקום אישית בנתניהו ובנט ויתר על האידאולוגיה שלו", ציין, "מה שאני רוצה לומר, זה שיש דברים שחזקים יותר מהשנאה ומהקנאה, ובסוף המציאות היא זו שמנצחת את הכול. הם יצטרכו להתמודד שבוע אחרי שבוע עם מציאות, ואני מקווה שהמציאות המורכבת בישראל היא זו שתפיל את הממשלה. אי אפשר לדעת מה יקרה, אנחנו נעשה הכול כדי שהממשלה הרעה הזאת תיפול".