חילוקי דעות בוקאליציה לגבי הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת כלי השיט. אתמול הודיע שר הביטחון בני גנץ כי העביר למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה שתבחן את תהליכי הרכש של ספינות המגן והצוללות. בכוונת גנץ להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון, זאת לאחר הטמעת וקבלת הערות המשרדים הרלוונטים.

אלא שבמשרד המשפטים הגיבו ואמרו כי לא קיבלו שום הצעה כזו: "בלשכת שר המשפטים לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות. על כך הגיבו בלשכתו של גנץ כי "הצעת ההחלטה בנוגע לוועדת החקירה לצוללות הועברה אתמול בשעה 16:46, באמצעות הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, לגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים, לאחר שיחת תיאום בנושא. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים".

בתגובה מטעמו של סער מתחו ביקורת חריפה על גנץ על התנהלותו בנושא, וכתבו כי תקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש ע״י שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר. במקרה הזה, על פי החוק, הסמכות נתונה בידיו של שר המשפטים. "עוד במוצ״ש - לאחר שלשכת שר הבטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא - הודע לה מלשכת היועמ״ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים", נמסר ממשרד המשפטים. "ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת. הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החפזון והיעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א׳ השבוע אינם מקובלים. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים".

לפני ארבעה ימים פרסמנו שגנץ מתכוון להעלות את ההצעה לאישור. מדובר בוועדה שתהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית, שניסה שר הביטחון להקים לאור התנגדות ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו לוועדת חקירה ממלכתית.

"מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל", מסר אז גנץ. 

כזכור, בחודש נובמבר האחרון הקים גנץ ועדת בדיקה ממשלתית בנושא, בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. כחודש לאחר מכן התפטר סטרשנוב מהתפקיד ואמר בראיון כי "חשבתי שנימנע מלשמוע כמה עדים או מספרים קטן בלבד של נושאים כדי שלא יפגע ההליך הפלילי, אך קיבלנו מסמך מפורט המותיר את עבודת הוועדה ריקה מתוכן. קיצצו בסמכויות הוועדה לפני ולפנים חוץ מהמלצת היועץ את היוזמה להפרטת מספנות חיל הים הישראלי, שזו בכלל לא הייתה כוונתנו - זרקו לנו עצם קטנה בלבד".