חילוקי דעות בקואליציה: חבר הכנסת ניר אורבך מימינה סייר היום (חמישי) במאחז הבלתי חוקי אביתר שבגדה המערבית, הנמצא בתחומי מועצה אזורית שומרון יחד עם ראש המועצה יוסי דגן, שהציג לו את הבקשה להסדרת היישוב.

על אחת הדלתות במאחז אביתר הדביקו היום שלט "לשכת ח"כ ניר אוברך ימינה", לקראת ביקורו. מטעמו של אוברך נמסר כי לא ידוע להם מי שם את השלט וכי הוא לא העביר את הלשכה לשם אלא רק ביקר במאחז " לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ואת המקרה". 

"פגשתי אנשים טובים, חלוצים שבאים ליישב את ארץ ישראל באמונה גדולה", הוסיף אורבך. "אני בודק איך אני יכול לסייע למקום ולתושבים. אני עתיד להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים ולראות כיצד ניתן להתקדם ולעזור".

מנגד, חברי הכנסת ממרצ מוסי רז וגבי לסקי, הגיעו גם הם למאחז, וקראו לפנותו: "אנחנו תומכים בהודעתו של שר החוץ ורה"מ החליפי יאיר לפיד, שאמר שאנשי הצבא אומרים שהמקום הזה אביתר הוא בלתי חוקי וצריך לפנות אותו", אמר רז, "אנחנו מביעים תמיכה בקריאה הזו לפנות את ההתנחלות הזו".

גבי לסקי צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "תוך מספר שבועות העמידו המתנחלים עמודי חשמל ושלטי רחוב, בזמן שהמשטרה והצבא עומדים מהצד. הדרך לסיום הכיבוש צריכה לעבור בסיום מפעל ההתנחלויות, ואת מאחז אביתר צריך לפנות, ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, המאחז אביתר נוסד לראשונה ב-2013 בתגובה לפיגוע דקירה בו נרצח אביתר בורוסבקי. הוא הוקם מחדש לאחר הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה בן ה-19 בחודש מאי, ואלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי הוציא צו תיחום נגדו. מספר פלסטינים נהרגו בשבועות האחרונים כאשר הפגינו נגד בנייתו.

שיקלי: "הפלסטינים הם אויב ואנחנו צריכים להילחם באויב הזה"
חבר הכנסת עמיחי שיקלי שוחח עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, והשווה את בניית המאחז לבניית קיבוץ מעלה החמישה, לפני הקמת המדינה: "בנובמבר 1937 נרצחו חמישה חלוצים שעלו לטעת יער בהר הרוח, בעקבות הרצח, הוקם היישוב מעלה החמישה. תשובה ציונית הולמת. היישוב הוקם ביולי 38' כמה חודשים לאחר הרצח בנובמבר 37' של אותם חמישה חלוצים".

הוא הוסיף שהוא "חושב שמה שקורה כרגע בשטח יו"ש במקרו, הפלסטינים מנהלים 'חומה ומגדל', בונים בכל מקום ואנחנו ישנים על האף, לא נלחמים בחזרה וכאילו מוותרים מראש על גוש עציון, על בקעת הירדן. צריך ללכת לגישה היגאל־אלונית: 'מקסימום שטח, מינימום אוכלוסייה פלסטינית'. היישוב אביתר שהוקם בעקבות הרצח של יהודה גואטה ואביתר בורובסקי, שיושב על ציר ראשי חשוב מאוד".

בסוף דבריו, אמר כי "האנשים שהתיישבו באביתר ידעו מה הם עושים, מדובר באדמות מדינה וזה יישוב כמו הרבה אחרים שהוקם בתמיכת המועצה האזורית שם, חשוב שהוא יישאר על הקרקע. תראו את ההתנגדות של הפלסטינים, הם עושים שם פיגועים, מגיעים עם צמיגים בוערים, הם נלחמים ואנחנו צריכים להילחם חזרה. הפלסטינים הם אויב ואנחנו צריכים להילחם באויב הזה".