יו"ר ש"ס, אריה דרעי אמר היום (חמישי) בישיבת סיעת ש"ס כי ימליץ "לראשי גוש הימין לסרב ליטול את פירורי ראשות הוועדות של הקואליציה הזו. מדובר בממשלה לא לגיטימית שנבחרה בדרכי רמייה והונאה ואין שום סיבה שנשתף איתם פעולה", הוסיף.

הוא המשיך וטען כי "מדובר בקואליציית שמאל שחרטה על דגלה פגיעה במסורת ובזהות היהודית של המדינה, ושוברת שיאים של דורסנות וסתימת פיות. לא יקנו אותנו בפירורי ועדות לא רלוונטיות. שיחלקו את הוועדות בינם לבין עצמם ואנחנו נמשיך להיאבק ולעשות הכל כדי להפילם".

אתמול, ראשי הקואליציה הציעו לסיעות האופוזיציה את ראשות הועדה לביקורת המדינה, ראשות וועדת המדע וראשות הוועדה לקידום מעמד האישה.

הליכוד צפוי לקבל את ראשות הוועדה הבכירה מביניהן, שהיא הוועדה לביקורת המדינה. עיקר תפקידה הוא ביקורת על פעולות משרדי הממשלה, לכן נקבע בתקנון הכנסת שיושב ראש הוועדה יהיה מסיעות האופוזיציה.

עד כה הוקמו בכנסת רק שתי ועדות זמנויות - ועדת החוץ והביטחון, שבראשה עומד רם בן ברק וועדת הכספים שבראשה עומד אלכס קושניר. חברי האופוזיציה התרעמו כי אי הקמת הוועדות הקבועות גורמת לשיתוק של הכנסת.

בתוך כך, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין סיכם עם חבר הכנסת אחמד טיבי כי מפלגתו של האחרון תעמוד בראשות הוועדה למעמד האישה, סגן יו"ר הכנסת, שניים מחברי המפלגה יהוו חלק מוועדת הכספים, כמו גם עשרה מושבים נוספים ביתר הוועדות.