האווירה בליכוד הופכת לסוערת ומתוחה יותר ויותר ככל שחולפים ימיה של המפלגה באופוזיציה. אתמול התכנסה ישיבת מזכירות הליכוד לדיון שבו הושמעה התנגדות למימון הוצאות דירתו הפרטית של יו”ר המפלגה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים, וכן ביקורת על מינויים שנעשו מטעמו במצודת זאב, מעוז הליכוד, ועל מימון שכרם של יועציו.

לאחר ההפסד בבחירות והמעבר לאופוזיציה נפער בקופת הליכוד גירעון של עשרות מיליוני שקלים, ובמפלגה מתקשים לראות מהיכן יגיע המימון לצרכים אלה. נתניהו מבקש גם לערוך פריימריז מהירים כדי לבצר את שלטונו במפלגה, ומעבר לכך שמתמודדים פוטנציאליים נגדו מסרבים לכך לפני שיספיקו להיערך כראוי להתמודדות, בחירות פנימיות כרוכות בהוצאות לא מבוטלות.

גורם בליכוד אמר: “נתניהו מוכר לנו אשליה של חזרה מהירה לשלטון, אבל כנראה שבקרוב תהיה התפכחות. ישיבת המזכירות אתמול היא סימן ראשון לכך”. בישיבת המזכירות הביעו חברי המרכז זעם על מה שכינו "המנגנון המנופח והבזבוזים במפלגה", ורטנו על כך שבסביבתה של היועצת הקרובה לנתניהו, חני בליוויס, ישנם עובדים רבים שמקבלים שכר גבוה, ומונעים מפעילים להיפגש עם נתניהו. "נותנים להיפגש איתו רק למי שהיא חפצה ביקרו", אמרו.

גורם במפלגה מוסיף: “באחרונה ניכרת שחיקה במעמד של הליכוד בציבור. ההאדרה האישית לנתניהו גברה על עמדות הליכוד. הוחלשו הסניפים וירד משמעותית מספר הכנסים. גם הדרך להיות נבחר בציבור השתנתה. בעבר היית עובר מסלול הכשרה בשטח לפני שתתמנה לח”כ, והיום יש מסלול שכולו האדרה לנתניהו. זה עבד כל עוד היינו בשלטון, אבל עכשיו אנחנו באופוזיציה, והחברים כועסים. יש בליכוד ח”כים אין להם קשר לדרכה של המפלגה. נאמנותם היחידה היא לנתניהו, והם מתבטאים בצורה שפוגעת בחברים. השר אלקין אמר בכנסת דברים שבליכוד לא מעיזים להוציא החוצה”.

מהמפלגה נמסר בתגובה: "הליכוד פועל לפי החוק ובהתאם לנהלים, כפי שמקובל במפלגות אחרות".