יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין הערב (שבת) בפגוש את העיתונות בערוץ 12 והתייחס לעמדת מפלגתו באשר לחוק איחוד משפחות: " טרם הושגה פשרה. אין הסכמה עדיין. עמדתנו הבסיסית היא נגד החוק, גם בקואליציה וגם באופוזיציה לא מצפים מאיתנו אחרת".

הוא הסביר כי בימים אלו נערכות שיחות בינו לבין יתר השותפים בקואליציה סביב החוק ואמר כי "הצד השני מביא את הטיעונים שלו, אנחנו מביאים את שלנו. לדעתי הם שומעים טיעונים משכנעים, אך לא אכנס לפרטי השיחות. עד יום רביעי הבא, יום ההצבעה, נמצא את הדרך לשמור על הקואליציה להביא פתרון שיספק אותנו".

עוד קודם לכן, עבאס דיבר על חיסול שלושת בני המשפחה בצפון הארץ, שהתרחש מוקדם יותר היום. "זה לא רק הרצח הזה, אתמול נרצחה אשה בערערה, לצערנו זו המציאות. אני מזכיר שהייתה בממשלה הקודמת החלטה למיגור הפשיעה והאלימות. אנחנו בשבועיים הקרובים נקדם את זה שוב ונתקצב את הנושא. יש לי תקווה שהשר בר לב והמפכ"ל ייתנו את מלוא תשומת הלב לנושא הזה", אמר יו"ר רע"מ.

זירת החיסול המשולש בגליל. צילום: תיעוד מבצעי, מד"א

לדבריו, את המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, אזרחי ישראל הערבים צריכים לשתף פעולה עם המדינה: "אנחנו צריכים לקחת אחריות ולא להתייאש, חייבים לנצח. אנחנו קוראים לשיתוף פעולה ומוכנים ללוות אותו. ברמה האישית, אני נכנסתי לכנסת כדי להתמודד עם סוגיית הפשיעה והאלימות. עכשיו, מי שהביא אותנו לקואליציה זה הנושא הזה. אין ספק שהמדד מבחינתנו זה ההתמודדות עם הפשיעה".

עוד הוא הוסיף כי "הבעיה היא לא תרבותית. אי אפשר להגיד את זה. יש בעיית משילות, כישלון ומחדל ממשלתי לאורך שנים. הממשלה הקודמת הודתה שנכשלה. יש קושי בשיתוף פעולה מהצד של הציבור הערבי. קיימנו ונמשיך לקיים יישיבות משותפות עם המשטרה והחברה הערבית כדי לייצר תיאום הדוק עם כל הגורמים שאמורים לתת פתרון לבעיה".