יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ביקרו היום (ראשון) במאחז הבלתי חוקי אביתר שבשומרון. דרעי ביקר במקום עם חברי סיעתו על מנת להביע תמיכתם בדרישתם של תושביו להסדרתו. סיעת ש"ס ביקרה גם בבית המדרש בישוב שהוקם לזכרו של יהודה גואטה. 

דרעי אמר כי "שמענו סקירה די ממצה מפי ראש המועצה וראשי הישוב. י"ז בתמוז זה לא תאריך שסתם הגענו בו לפה, באנו לכאן, כל חברי תנועת ש"ס, כדי לשמוע, לתמוך, להזדהות ובעיקר לפעול איך עושים שהיישוב הזה יוסדר, יתפתח ויקבל אישור רשמי כמו כל ישוב בארץ ישראל,  זו ארץ אבותינו, זו נחלת אבותינו, זה לא עניין פוליטי, זה עניין עקרוני, התיישבותי עם השלכות פנימיות משמעותיות על כל האזור". 

עוד אמר דרעי כי "הדבר הראשון שאני אעשה עכשיו זה לפנות לראש הממשלה נפתלי בנט ואדרוש שהקבינט יתכנס ויאשר את היישוב".

בצלאל סמוטריץ' ויוסי דגן באביתר (צילום: רועי חדי)
בצלאל סמוטריץ' ויוסי דגן באביתר (צילום: רועי חדי)

כאמור, גם ח"כ סמוטריץ' ביקר היום במאחז. זאת לאחר שלפני כשבוע העביר את לשכתו למקום. סמוטריץ' אמר כי "יש מאות רבות של מאחזים לא חוקיים שמקימים גם בימים האלו ממש ערבים כאן מסביב, יש ישוב אחד שקם כאן על אדמה ששייכת לעם ישראל, הוקם כאן אחרי פיגועים קשים כדי לוודא שאנחנו לא חס וחלילה מחלישים אלא מחזקים את האחיזה שלנו באדמות ארץ ישראל". 

ראש המועצה האזורית שומרון אמר במהלך הביקור כי "המהלך של הקמת היישוב אביתר בא כתשובה לרצח של אביתר בורובסקי ושל יהודה גוואטה על ידי מחבלים נאלחים. זאת תשובה אזרחית ציונית אמיתית לאויבינו. המיקום של היישוב אסטרטגי, והוא מגן על מדינת ישראל ומהווה נקודת ישוב יהודית כמעט יחידה, בכביש המחבר בין מרכז הארץ לבקעת הירדן".